Inlägg från: Anonym (John-Anders) |Visa alla inlägg
  • Anonym (John-Anders)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Mitt ex avslöjade efter kanske tio år att hon hade varit otrogen. Det knäckte min självkänsla. För henne var det nog bara ett sätt att bli av med skuldkänslorna. 

Så med min andra kvinna (sen 25 år) har jag överenskommelsen "don´t ask - don´t tell". Om hon gör ett snedsteg vill jag inte veta. Och om jag skulle göra det så skulle jag göra det väldigt diskret.

Om någon av oss skulle inleda ett långt förhållande vid sidan av så skulle vi antagligen behöva sära på oss, eller lägga korten på bordet och försöka förhandla om en öppen relation. Vilket skulle kunna bli resultatet om hon blir så sjuk att hon inte kan ha sex längre, eller inte alls vill längre.

TS bad om att slippa moraliseringar, varefter följde en skitflod av moraliseringar. Tröttsamt.

• Anonym (John-Anders)
    Anonym (Vår) skrev 2024-04-02 13:02:14 följande:
    Det är väl en diskussionstråd eller ska man bara hålla med TS
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  
  • Anonym (John-Anders)

Härom kvällen berättade min fru att hon diskuterat sex utanför äktenskapet med en väninna, som hade tyckt att det var lite tråkigt att ligga med samma person hela livet, att man borde få ha sex utanför äktenskapet.

Min fru tyckte att det verkade opraktiskt med ett öppet förhållande. "Där är det väl bättre att man är otrogen men inte berättar det", sa hon.

Så nu känns det som om jag har fått ett frikort. Vi har haft ihop det i 25 år - vi trivs bra ihop och har ett gott sexliv - och jag har inte varit otrogen. Innan dess var det 20 trogna år med en annan kvinna.

Men nu känner jag mig så sugen på att känna på en annan kropp, en annan lust. Igår stötte jag ihop med en kvinna som jag är ytligt bekant med, googlade henne och såg att hon är singel. Nu tänker jag mycket på att jag skulle vilja ha sex med henne.

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden