Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Sugen kvinna) skrev 2024-03-01 16:19:40 följande:
    Hur ska dom kunna "ta smällen" för något som dom inte ens vet om?
    Vet inget just nu, men det kommer nog ska du se, håller tummarna för detCool
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:31:35 följande:
    Vad är din egen praktiska erfarenhet av otrohet?
    Det är väl snarare precis det som otrogna INTE verkar klara av att göra, se saker från någon annan sida än sin egen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-01 16:23:56 följande:

Har aldrig varit tankeläsare själv så du får gärna förklara. 

Fråga din man, han kan nog förklara det för dig
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:59:12 följande:
    Ok - då har inte egen erfarenhet eller kan trovärdiggöra att du vet vad du talar om.

Ja ja - kul för dig. Då kokar det bara ner till banalt gnäll 
    Vadå så du menar att man måste vara en skithög för att ha "trovärdiga argument"?

Du tror ju inte ens på dina egna argument och sitter ändå här och babblar om trovärdighet Tomte
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 17:19:21 följande:
    Lite speciellt att diskutera med personer utan erfarenhet som inte håller sig till trådens instruktioner 
    Ja om man lider av kronisk egoism/narcissism så är det nog svårt att förstå allt som har ett stor JAG framför sig... tex som att tro att det enda som räknas som erfarenhet är att man själv beter sig som ett svin mot andra.  
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 17:16:01 följande:
    Du är en trygg kraft på familjeliv 
    Klar hen är, för inte fan är väl att propagera för att blåsa sina "nära och kära" och dessutom tycka det är skitkul friskt på nåt sätt?

Du och andra sitter här och babblar om njutning hit och dit, men verkar inte riktigt kunna förstå det sjuka i att njuta av att blåsa människor som älskar er och litar på er.

Jag menar njuter man av sånt så är man ju garanterat inte riktigt rätt i skallen
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-01 17:41:45 följande:
    Jaha, eeeh..?
    Du lyckas med konststycket att inbilla dig själv att du skulle känna min partner bättre än jag?
    Ja, ja, du kanske lyckas övertyga dig själv om det och du lyckas ljuga massor för dig själv i din egen lilla värld.

Men tyvärr innebär inte detta att du skulle ha någon som helst möjlighet att övertyga en enda annan person, ingen enda utanför din egen lilla tragiska och deprimerade låtsasvärld.

Undrar varför du fortsätter vara verksam i din egen lilla värld med en enda innevånare? Kanske för att du får 100% av rösterna i den världen?
    Nej förresten, du verkar inte älska någon, inte ens dig själv, så du röstar nog inte på dig själv.
    Noll röster, inte en enda som håller med dig (om du inte som vanligt kör tricket med minst två inlogg och gör tummen upp för dina egna inlägg?).
    Tråkigt för dig men inte alls underligt att du verkar känna dig så oälskad och så bitter...
    Snarare du som fortsätter låtsas som att diskussionen handlar om att känna din partner och inte om varför du inte berättar för din partner att du knullar andra.

Tror du på allvar att bara repetera samma BS om och om igen trotts att det inte har ett skit med frågan du fått att göra gör dina resonemang trovärdiga eller ens rationella?

Hela den här diskussionen är ju så bisarr den kan bli, du vet ju själv att din fru inte är ok med ditt sneknullande och ser därför till att hon inte får reda på det men sitter ändå här och "argumenterar" för något du inte ens tror på själv. Jag menar ponera nu att vi skulle låtsas som att du har helt rätt i allt ditt bisarra BS, du kommer ju alltid ändå veta att det är ren BS eftersom du inte vill att din fru får reda på det.Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 17:09:40 följande:
    Bra där - nu kanske myntet äntligen trillade ner.

Tråden är skapad för att otrogna ska dela positiva erfarenheter & upplevelser!

Vad bidrar du med där?
    Tråden är skapad för att skithögar ska kunna klappa varandra på ryggen och inbilla sig själva att de ändå är finfina människor.

Men som allt annat i livet så beter man sig som en skithög så kommer man få kritik för det vare sig man gillar det eller ej.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 17:57:12 följande:
    Tråden går ju ut på att tala om positiva erfarenheter kring otrohet.

De som inte har någon erfarenhet gissar och spekulerar ju bara.
    Positivt för vem? För den som bedrar, den som blir bedragen, alla andra?

Och att själv bedra andra är det enda som räknas som erfarenhet menar du?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 18:01:40 följande:
    Du tillför ju inget till tråden om du är utan erfarenhet och gnäller.

Tråden är ju för de med positiva erfarenheter 
    Snarare du som verkar tro att bete sig som en skithög är det enda som räknas som erfarenhet.

Tråden är en öppen tråd där alla har rätt att skriva, att du och andra skithögar sen inte gillar det och vill begränsa det till att bara skithögar får skriva är ju iof inte så förvånande. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-01 18:12:56 följande:
    Jag har klart och tydligt redogjort varför och vad som ligger bakom att jag gör det medvetna valet att inte berätta.

Läs åtminstone det som jag har skrivit innan du citerar och trycker på Enter för att skicka iväg din gränslösa och bisarra smörja.
    Du verkar vara helt ensam om att inte kunna förstå det som jag har skrivit.

Om du seriöst inte klarar att förstå det jag har skrivit så fråga då på ett vettigt sätt om den detalj eller det ordet som du inte klarar att förstå så ska jag försöka förklara för dig.

Resten får du väl fortsätta prata med dig själv om i din egen lilla låtsasvärld. Snacka om bisarr..!

Återigen, läs och försök åtminstone förstå:
    Jag har klart och tydligt redogjort i tidigare inlägg varför och vad som ligger bakom att jag gör det medvetna valet att inte berätta.
    Jasså har du, jag tycker du mest bara repeterat hur bra din fru mår av att du knullar runt. Vad hon tycker om det har du undvikit att svara på ganska konsekvent.

Om du seriöst inte klarar av att förstå att vad du tycker inte säger ett skit om vad din fru tycker så kan du inte förvänta dig att bli tagen på allvar.

Om du svarar på raka frågor med något som inte har ett skit med frågan att göra så kan du inte förvänta dig att bli tagen på allvar. Vi vet redan vad DU tycker om din otrohet, det vi frågat dig är vad din FRU tycker.

Om du inte klarar av att förstå att det faktum att du inte vågar berätta om din otrohet för din fru bevisar med all önskvärd tydlighet att ALLA dina bisarra argument inte är något annat än ren BS så kan du inte förvänta dig att bli tagen på allvar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 18:11:21 följande:
    Visa bara att du kan dela positiva erfarenheter av otrohet här så är du på rätt plats på forumet 
    Vi har fattat att du inte gillar kritik för ditt beteende, men du får helt enkelt acceptera att i öppna trådar så får man kritisera rövaktigt beteende oavsett om du gillar det eller ej.Cool
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 18:34:59 följande:

Otrohet är ett ämne som engagerar och berör.

Imponerande att se med vilken ihärdighet en begränsad skara negativa ängsliga personer skriver här timme efter timme, till trots för att tråden uttryckligen ska handla om positiva erfarenheter kring otrohet.

Gnäll trådar finns det gott om för de gnälliga.
    Gnället här kretsar också i loop med samma argumentation, likt en LP skiva med hack i.

Nu lägger vi gnället åt sidan och hälsar de som vill skriva om sina positiva erfarenheter varmt välkomna!

Nejdå, du kan skriva ditt BS bäst du vill och andra kommer fortsätta skriva vad de tycker oavsett om du gillar det eller ej.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-03-01 18:41:57 följande:
    Så det tror du?

Åtminstone om man är karl verkar det funka ett helt liv, även om man får finna sig i att hamna i komposten efteråt.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zEyBB4/ankans-hamnd-lade-jorn-donners-aska-i-komposten
    Tja ibland kommer det fram, ibland inte. Dock kan man nog med all säkerhet säga att otrohet kommer fram betydligt oftare än vad otrogna själva trott eller hoppats.Flört
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-04 08:50:47 följande:
    Nej, tänk efter åtminstone en sekund innan du låter dina känslor spela dig ett spratt och du bara slänger ur dig ord innan du har tänkt efter.

Hur ska du kunna må bättre av att få reda på något som du inte har en aning om? Du mår som du gör innan du får reda på det, förhoppningsvis mår du bra.
    Hur ska du då kunna må bättre av att få reda på något som du verkar uppleva som något väldigt negativt?

Jag förutsätter att du mår bra (förhoppningsvis...).
    Och jag hoppas du förstår att att det finns oändligt många saker i världen som du inte känner till och det finns massor av lögner som du inte har en aning om.
    Trots detta mår du bra.
    Skulle du då må bättre av att få veta allt och om du skulle få vetskap om alla lögner?

Så länge du inte vet något så har du inte ont av det. 
    Det måste du väl klara att ta in?

Gällande självmord så måste väl ändå förstå att ingen människa i hela världen, inte en enda någonsin, har tagit livet av sig pga något som den inte vet???
    Men att få vetskap om något som tidigare var okänt och att få en lögn avslöjad för sig kan självfallet leda till självmord.
    Ett självmord som inte skulle ha inträffat om den bara hade sluppit få reda på det.

Klart är givetvis att både du och jag, och alla, mår bättre av att slippa veta.
    Sanningen är självklar. Det du inte vet mår du inte ont av.

Avslutningsvis ber jag dig att inte ljuga om mig. Jag har absolut inte uppmuntrat till något.
    Visa i så fall vad jag har sagt som är en uppmuntran. Annars ljuger du.
    Eller så kan man låta bli att låta bli att låta sina känslor spela sin partner ett spratt och ge fan i att vara otrogen istället?... det om något är ju att ha noll kontroll över känslor.

Klar som fan att du uppmuntrar till svek, lögner och manipulation, att du inte vill står för är ju en helt annan sak. Dina sätt att resonera påminner om hur människor med grava störningar resonerar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-05 15:54:07 följande:
    Ja, om man låter bli att berätta, om man ser till att den andra parten får vara ovetande, så ser man till att inte spela något spratt gällande sin partners känslor.
    Inget spratt för någons känslor.
    Att se till att det inte spelas något spratt med någons känslor är självfallet att ha full koll över känslor.

Nej inte en enda gång har jag uppmuntrat till otrohet, lögner eller manipulation. 
    Visa på sakligt sätt att jag skulle ha uppmuntrat till detta och var jag i så fall skulle ha gjort det.
    Eller sluta upprepa dina patetiska lögner.
    Om du inte kan visa grund för det du försöker påstå så framställer du bara dig själv som pinsam.

Gällande det där med grava störningar, har du någonsin hört talas om speglingar?
    Det du beskriver kallas för manipulation och ja att gilla att manipulera andra människor är inte frisk på nåt sätt. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-05 16:48:22 följande:
    Läs på om ordet "manipulation" och dess innebörd innan du gör ett pinsamt uttalande om något som du så uppenbart inte klarar att förstå.

Jag hjälper dig lite snabbt så du kan börja lära dig något om "manipulation":

Manipulation innebär att i någon mening ändra tillståndet i ett system.
    Ordet har i sig ingen värdeladdning.
    Men brukar ibland endast syfta på dess negativa innebörd, vilket alltså inte är korrekt. 
    Notera att tröst, uppmuntran och beröm kan ses som positiva exempel på manipulation, som är försök att påverka en person att må bättre.

Manipulation är något de flesta ägnar sig åt, medvetet eller omedvetet.
    Barnet som berömmer sina föräldrar innan det ber om något eller mannen/kvinnan som förför sin motpart. Manipulation är ett sätt att försöka få sin vilja igenom ? i gott eller ont syfte.
       Wikipedia

Du borde fråga din fru istället, se vad hon tycker om det Drömmer
  • Anonym (sådär)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-05 17:29:25 följande:
    Fast det är sant. Du felanvänder ordet "manipulation" i alla otrohetstrådar. 
    Eller så är det du som inte förstår skillnaden mellan ord och vad för slags värderingar man lägger på ett ord?

ATT det är manipulation råder det inga som helst tvivel runt, det verkar till och med "lyckliga relationer" hålla med om eftersom han inte motsäger att det skulle vara manipulation utan ifrågasätter om det det är negativt att manipulera andra.

Det är ju bra om du har koll på saker innan du börjar anklaga andra för att "felanvända" ord Drömmer

Att just du håller med om att manipulation är jättefint och inte alls negativt är ju iof inte speciellt förvånande.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-05 21:34:46 följande:
    Att du på fel sätt använder ordet manipulation, att du inte klarar förstå ordets innebörd, är ingen anklagelse utan det är fakta.

Det är ju självfallet du som bör ha koll på vad ordet betyder innan du väljer att använda ordet.
    Du har själv visat gång på gång att du inte klarar förstå ordets innebörd.

Jag, och säkert flera med mig, har försökt lära dig ordets innebörd, jag tror att det var flera år sedan du och jag hade denna diskussion förra gången, jag försökte få dig att förstå betydelsen, du försökte förneka, men till sist blev det helt uppenbart  att du faktiskt upprepat hade använt ett ord utan att förstå dess innebörd.
    Men det är ju pinsamt för dig att vi alla tvingas konstatera att detta verkar du ha glömt nu?

Du behöver absolut inte bry dig om det jag skriver, du behöver inte bry dig om Wikipedias utmärkta förklaring, utan sök i stället din egen kunskap om ordet. Jag är säker på att du, eller åtminstone vem som helst, kan finna förklaringar inom 60 sekunder.

Lär dig nu en gång för alla att förstå ordet manipulations innebörd innan du använder det nästa gång.
    Annars blir du ju bara ännu mera pinsam varje gång du använder ordet på fel sätt och det blir uppenbart att du inte klarar förstå dess innebörd.
    Ordets innebörd är väl ganska solklart, du försöker få andra att agera som du vill på olika sätt där ett sätt är att undanhålla sanningen för personen. Om det är något positivt eller negativt är ju en helt annan fråga.

Att det passar en skithög fint att ha sin partner kvar trotts att man beter sig som ett svin bakom ryggen på personen och ser till att de blir så genom att undanhålla sanningen för personen är ju inte svårt att förstå.

Lär dig en gång för alla att ditt skitsnack inte är värt ett skit så länge det inte klara av att sättas på prov. Ett bra sätt att göra det är att visa din partner denna tråd och se om dina argument håller. 
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden