Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Kobbe22

Könet på den du är otrogen med saknar betydelse. = Otrohet oavsett. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 17:25:57 följande:
    Oj!
    Fet stil, understruken text och avancerade ord. "psykologiska skamgrepp"?
    Din tillförsel till tråden är noll. Vi är alla vuxna i denna tråd. Respektera våra åsikter.
    Intresset för sex är olika för olika personer. En del tycker frimärken och fågelskådning är betydligt viktigare i ett förhållande. Jag respekterar detta till fullo.
    Nåväl jag släpper din bitterhet och du får kriga vidare.
    oj, oj, oj total misunderstanding. Psykologiska skamgrepp drar jag till med när du påstår det ena efter det andra om min person som är osant. Utan grund. Jag är exempelvis mycket intresserad av sex och samlevnad. Vi delar bara inte samma plattform värderingsmässigt i vår syn på trohet/otrohet. Frimärkssamlingen ägnade jag mig år som förpubertalt barn Thihi. Därefter blåste helt nya vindar :) Äkta fågelskådare imponerar iofs på mig, killarna heta, men inget jag satsat på. Som pensionär? 

Min tillförsel i mina poster betyder mer än noll om du kikar på antalen tummen upp 👍 Jämför gärna återkopplingar på ditt. Nope jag kör inte heller med stöd nick eller annat skumrask.

Inte heller är jag en bitterfitta! 😋 Tvärtom är jag livsbejakande och nyfiken i en rad olika frågor. Vad får du alltifrån? Är du en bitter kille? Ligga runt dealen frustrerande mentalt?  Projicerar du något?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-07-31 19:02:00 följande:
    Herregud......kan inte du bara inte släppa taget?
    Har du inget att göra i livet?  Du känns som en kvinna som alltid vill ha det sista ordet. Vad är du att döma vilken plattform värderingsmässigt vi befinner oss som skriver i vårt tycke positiva inlägg i denna tråd.
    Är det inte ngt fel när man i vuxen ålder sitter och räknar "likes" i denna tråd?
    Då är man verkligen på en förpubertal nivå.
    HerreJesus, Gissar var och en behöver arbeta koncentrerat med sina egna eventuella issues. Du lyfte bitterhet. Jag lyfte sexuellt driftstyrt beteende det vill säga mot äktenskapet gränslöst agerande (otrohet). 

Personligen hamnade jag här av en slump. Min nyfikenhet kittlade mig! En kontroversiell och intressant tråd. Det behöver erkännas! Tack för inblicken i din livsstil och dina värderingar. Rätt snabbt gick du dock till attack med ditt hopkok av fördomar. När min trohetspolicy passade illa in i din cementerade bild av folk med rättspatos. Frimärkssamlande och fågelskådning, ja du, där gjorde du verkligen min dag! Jag fick mig ett gott skratt. 😊 Verkligheten ser lite annorlunda ut.

Min input kommer helt pro bono och utifrån 
    ett nyfiket perspektiv! 
  • Anonym (Hm)

Lycklig. Kom på nåt! 

1) Du vet väl om om att det är klart mer tidskrävande att öppna och administrera en tråd (du är TS) än att som jag göra enstaka inlägg?

2) Har du inget annat att fylla dagarna än med trådstarter?

3) Eller uppvigla FL användare till så kallad lycklig otrohet. Handen på hjärtat, existerar ens den lyckade otrohetsaffären?  De brukar med tiden bli rätt så solkiga, ta av värdefullt familjeengagemang mm och föra med sig både ångest och smärta. 

4) I din argumentation är fantasin rik, du drar dig inte inför kränkande försök till maktutövning genom hitte-på, vill till varje pris vill ha sista ordet. Om så falska påståenden om dina opponenter tas till. Tror vi båda är rätt så medvetna om vad den strategin kallas!  

• Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-03 15:08:42 följande:
    Bäste Anonym!

Positiva exempel på otrohet. Det är trådens ämne. Så jag kan upprepa detta i all oändlighet om jag vill här.
    Är du inte intresserad av detta ämne är det väl enkelt för dig att starta vilken tråd du vill Drömmer

Önskar dig en underbar dag!

Jo men visst är jag intresserad av ämnet. Det är väl närmast en självklarhet, i annat fall besvärar man sig inte med att posta inlägg. Du får/ska självfallet upprepa dig hur mycket du vill och behöver varstans. Omvänt får du pga åsikts- och yttrandefriheten som råder räkna med meningsmotståndare som tar bladet från munnen ibland. Våra skilda erfarenheter och därmed synvinklar berikar eventuellt oss båda? I två riktningar. Nej, jag har inga planer på att skapa en ny otrohetstråd, det dräller därtill av dem. 

Önskar dig Kåt Fru omvänt en underbar kväll! Kyss

• Anonym (Hm)
    Anonym (Näsaniblöt) skrev 2024-09-03 21:35:18 följande:

Din input är oombedd. Rätt uttryckligen i trådstarten. 

Som ett rött skynke för dig och dina förvirrade inlägg i alla trådar av samma typ, verkar det som. 

Andas...

Din ton mot mina ventilerade värderingar och åsikter är mest ett personangrepp. Du håller dig inte till sakfrågan. Överväger anmäla dig till moderator när ordet måste få vara fritt. Vi får se. Alla medlemmar på FL har rätt att diskutera ett ämne om så attityderna går isär. Ditt utfall är mest ett lågvattenmärke du borde undvika. 

i ditt andra genmäle menar jag nog Den som sa det han var det. 

Vad exakt är du så rädd för och kämpar med dina näbbar och klor så att skydda ditt skötebarn från oliktänkande användare? Något sexuellt utlöst eller tvångsmässigt i bruket av otrohetstrådar? Är du arkitekten bakom merparten av dem? Syftet är att skydda dem från all insyn? Chatta i så fall på en av sekretess belagd ljusskygg plats. Det här är ett Familjeforum öppet för alla sina medlemmar! 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-04 13:09:29 följande:
    Du har vunnit slaget i att upprepa dig utan att ha något att säga Solig. I rest my case.
    Solig Du kör inte samma ställningstagande på repeat då? I tråd efter tråd. Hm. Ha det så gott Fru Kåt/Herr Kåt. Rest your case and ha en underbart skön och lagom kåt lilla lördag Herr Kåt! Solig 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Näsaniblöt) skrev 2024-09-04 12:11:36 följande:

Begåvat att först citera mitt inlägg för att sedan få det raderat :) 

Jag kämpade såklart inte med näbbar och klor för något eller någon för att jag talade om att ditt trams var oombett i tråden.

Kul att det renderade i en omfattande projicering. 

Alltså nu hänger du inte med riktigt i matchen. Citerade dig avsiktligt 🙄 Ingen behöver därmed gissa innehållet i dina tarvliga och barnsliga personangrepp. 👍 Projiceringar eller inte är det färdigsnackat om nu här, såtillvida du inte ber 🙏 om ursäkt för ditt bedrövliga och ociviliserade beteende i tråden. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Näsaniblöt) skrev 2024-09-04 14:38:33 följande:

Ha ha ha. Vad är då meningen med att anmäla ett inlägg för att få det borttaget när du själv citerat det? 

Det är inte ociviliserat att påpeka dina egna självmål, som du ju är drottning av. Det ociviliserade, och narcisstiska, är att kräva ursäkter av andra för ditt eget beteende. 

Dina kvasianalyser är tröttsamma och saknar resonans IRL. Önskar dig allt gott och att du ges bättre saker för dig i din tillvaro än att starta och upprätthålla schismer på nätet. I?m out ur ditt tramsande. Back to topic! Vidga dina vyer och finn accept till olika perspektiv. Andas! 

Frågan din har jag redan besvarat. Läs om. Läs rätt. Ingen IQ eller EQ krävande historia. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-04 14:37:21 följande:
    Du har börjat prata med dig själv nu hör jag. Gott så Solig
    Nix. Emellertid vore en verklighetsprövning otroligt intressant här. Fru kåt/Herr Kåt. Verkligen! 🤔😊
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-09-04 07:54:31 följande:
    Slit och släng är det knappast efter över 20 år.

Jag har frågat om jag någon gång kan få leva ut den delen av min sexualitet som inte har någon motsvarighet i hans, med en annan person.

Han "skulle återkomma" och tar sen inte upp ämnet igen på ett år.
    Jag tröttnade på att vänta, och långt tidigare har vi talat om att enstaka snedligg inte är något som vi skulle vilja veta om, det får man ha på sitt eget samvete så länge man sköter det snyggt.

Jag har kommunicerat på alla sätt jag kan att jag saknar något, men även att det absolut inte är hans fel eller hans sak att lösa. Jag har även föreslagit att vi delar på oss men det vill han inte alls. Så nu löser jag mitt önskemål och accepterar att relationen kan ta slut av det.

Ser att jag uppenbarligen scrollat förbi din post. Där håller jag absolut med dig. En 20 årig aktiv relation är definitivt ingen slit och släng historia. Tvärtom. Hatten av! :) 

Du och din man smusslar inte bakom rygg utan väljer en öppen överenskommelse, på så sätt att ni ihop berört möjligheten till snedligg eller otrohet. Och att ni i så fall inget vill veta om den saken. Var och en får ha eventuella affärer vid sidan av på sitt eget samvete så länge dessa sköts diskret. Ja, vad sägs om konstruktionen? För min del opponerar jag mig inte det minsta. Ni har båda två varit ärliga mot den andre, kört med öppna kort i öppet samförstånd. Ett ömsesidigt kontrakt har skapats av er tillsammans. Hur tänker du då kring att dina önskemål (fullt förståeliga) och din vilja att leva ut din sexualitet har sprängkraft nog att avsluta relationen? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-09-04 19:40:17 följande:
    Jag tänker att jag fick uppleva saker som inte alla har gjort.
    Jag har ingen oro över att bli ensam även om jag aldrig kommer att gifta mig igen. 

Det som sker får ske.

Tror ni är på säker mark din partner och du när ni är relativt öppna med varandra om hur göra. Hur hantera alla frestelser och attraktioner som dyker upp på under resans gång. Öppenheten gör dig till vinnaren i tråden. Baserat på de samtal ni fört innan dina erotiska äventyr. Vem vet, huruvida din partner agerat exakt i samma i sin tappning, experimenterat på sitt håll. Ni har ju en gemensam tysthetspolicy. 

Oxå för mig går att relatera till positiva aspekter i en otrohetsaffär, meningsskiljaktigheterna här i tråden till trots. Okej om något kommunicerats om öppet allra först :) 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-09-05 19:18:36 följande:
    Tror inte det, men för mig hade det varit uppmuntrande om han hittade ett äventyr. Han verkar mest trött numera.
    Jaha, din partner och du är i sådan fas? Resignation? Trötthet ja. Du vill att din man livas upp och får ifatt sina livsenergier? Om så ny inspiration höjer tempot. Om så med ett litet äventyr. Gissar är att ni är ett något  äldre par som unnar varandra den där gnistan som förälskelse och stark åtrå kan väcka? Medelålders par som håller troheten högst av allt kan kvickt ändra den doktrinen i en ny mognadsfas. Eller i vissheten om att människor aldrig äger varandra. Traditionellt fula uttryck för kärlek såsom svartsjuka och äganderätt (trohetslöften, äktenskapslöften) tummas på när de flesta vill se sin partner i ny energi och nöjdhet. No matter what. Om så ett avkall på parets ingångna löften och traditionella värderingar sker. En delvis ny hormonell bild hos både kvinnan och mannen tror jagspelar in., Eventuellt är jag ute och cyklar men den här bilden kommer upp. En moralpredikan handlar det definitivt inte om! 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-09 14:52:35 följande:
    Tjata inte hål i huvudet på dig själv nu bara, det finns ett socialt liv utanför FL Solig
    No worries! 😊 nya projekt.

Ett bra tag sedan du och jag munhöggs i tråden. Har du ej släppt dispyten ännu? 

Logik??? Det är ju de facto du - inte jag - som aktiverar/vill omstart i tråden. När du skriver här väntar du dig såklart responser. Varför skriver du annars en post till mitt nick?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-09-13 10:19:15 följande:
    Du hugger mest dig själv i foten hela tiden. Har du hög smärtgräns Drömmer?
    Ta det lugnt kisen så ordnar sej det mesta. Ignorerar ditt nick/plus ett till i Positiva otrohetstråden. Bara så att du vet. Segla lugnt! Glad
  • Anonym (Hm)

Lycklig kille älskar lägga upp sina sexnoveller i tråden. Rätt så underhållande måste jag medge. 

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden