Inlägg från: Anonym (Lyckliga relationer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyckliga relationer)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

nihka skrev 2024-04-05 18:41:15 följande:
    Du kan fortfarande inte kontrollera någon annan än dig själv. Du har ingen aning om vad andra människor berättar för andra och som i sin tur och berättar vidare.

Ingen. Som. Helst. Kontroll. Alls.
    En avliden person kan inte berätta något.

Jag förstår inte hur kontroll eller inte kontroll ska kunna påverka den avlidna personens förmåga att berätta något.
    Men du får väl fortsätta hitta på fantasifulla hypoteser också gällande avlidna personer, eftersom du verkar ha ett behov av detta.
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-05 21:06:46 följande:
    Du påstår att alla ljuger hela tiden men berätta gärna hur du kan vara säker på att det inte kommer fram. Jag hoppas att du inte har älskarinnan fastkedjad i nån källare i ett gammalt hus i skogen för då kan jag förstå om du anser det riskfritt
    Åsså var det nicket "Lisa" som är inloggat igen...
    (Kan det vara så att ett annat nick/inlogg äntligen har blivit avstängt?)

Jag har redan berättat att jag VET och jag kan vara säker.
    Har du svårt att läsa och förstå innebörden i följande?

"Den specifika otroheten som jag refererar till kan inte uppdagas.
    Bl a pga att den personen omkom i en tragisk olycka för många år sedan."

Har du hittills i tråden kommit med ett enda inlägg som håller sig till ämnet?
    Om inte annat så väntar jag, och trådens medlemmar, på att du äntligen ska komma med ett inlägg som är On topic.

Gör det!

Så kan vi förhoppningsvis sedan ha ett vettigt och för trådämnet givande resonemang.
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-06 10:15:24 följande:

Vad jag har förstått på TS så handlar det om att ha en pågående otrohet utan en tanke på att bryta upp. 

Inlägget du refererar till håller sig tydligt till trådstarten, så din kommentar är onödig och överflödig.

Du kan inte veta något om TS tankar,
    inte annat än det TS själv har beskrivit om sina tankar.

Rent generellt gäller att det som börjar med otrohet kan självfallet komma att utvecklas till något annat.
    Eller så kommer det fortsätta en kortare eller längre tid på samma sätt som TS beskrivit. 

Tack för alla inlägg som håller sig till ämnet och som respekterar trådstarten.

Vi är många som vet av egen erfarenhet, eller som känner till, att otrohet faktiskt kan vara något mycket positivt.
    På så många olika sätt,
    både om det leder till att en relation avslutas eller om den befintliga relationen fortsätter.

Det är ju givet för oss som vet att det faktiskt förekommer otroheter som inte medför ens något minsta lilla negativt för någon enda part.

Anonym (Lisa) skrev 2024-04-06 10:19:29 följande:

Men jag kan ha fattat fel. 

I 36 sidor har TS tjafsat och vidhållit att otroheten han är i, inte kan uppdagas. I det sista inlägget läser jag att hon inte lever längre. Då förstår jag att det inte är lika stor risk att det kommer fram. Men varför skriver inte TS det från början? 36 sidor tjafs helt i onödan. Eller har jag missuppfattat??

Är du fullkomligt från vettet nu igen?
    Det där med nicket "Lisa" verkar strula till det på riktigt i ditt eget huvud?

Försök åtminstone hålla någon liten reda på vem som skriver och vad som skrivs.

Om det skulle vara så att du själv håller på med flera olika inlogg och flera olika nick? Så måste du ändå försöka förstå att andra medlemmar inte ägnar sig åt detta utan du är skyldigt att åtminstone försöka hålla redan på vem du skriver till, mitt i all din förvirring.
    Din eventuella förvirring skapad av olika nick och inlogg?

Du kan väl börja med att försöka skriva åtminstone ett enda inlägg som håller sig till ämnet!

Och detta oavsett vilket nick du använder (om det nu skulle vara så att du förvirrar dig själv genom att du blandar ihop flera olika inlogg och nick?)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-04-07 10:55:54 följande:
    Kul klipp- och klistra, som taget ur en damtidning från 1978 och visar tydligt åldern på den som skrev. 

Och återigen får avundsjuka och missunnsamhet ännu ett nytt ansikte...
    nihka skrev 2024-04-08 16:49:17 följande:
    Det kunde den naturligtvis innan den dog. Det krävs inte alls mycket för att kunna föreställa sig det.
    Som sagt:
    du får väl fortsätta hitta på fantasifulla hypoteser
    nihka skrev 2024-04-09 18:00:11 följande:
    Det är inte ett dugg fantasifullt att personer som så småningom dör berättar för andra vad de har varit med om medan de lever. Det är till och med extremt vanligt.
    Jag har inte sagt något om ifall döda personer skulle vara fantasifulla eller inte.

Du uttrycker dina egna fantasier och du hittar på hypotetiska resonemang.
    Jag vet de faktiska omständigheterna.
    Men du uttrycker fantasier om omständigheter som du tror och gissar omkring.

Vilket som är mest trovärdigt får vem som vill själva avgöra.
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-09 04:13:40 följande:
    Här skriver du som att TS är nån annan person än du. Det är helt sinnessjukt, samtidigt som du anklagar alla andra för lögner och allt möjligt. Orkar inte ens läsa här längre så hej då ditt ufo
    Jag har inte anklagat dig för någonting, vare sig nicket Lisa eller något annat nick.

Jag har ställt frågor till dig.
    För att hjälpa dig minska din förvirring så kan jag berätta att frågor inte utgör anklagelser.
    Och jag har konstaterat och påvisat lögner i flera sammanhang.

Det där med frågor gällande om du kanske använder flera nick och/eller inlogg verkar vara väldigt känsligt för dig?
    Du kanske har hört det där uttrycket om "huvudet på spiken"?

Jag och TS är inte samma person.
    Återigen framstår du som förvirrad och att du inte klarar att hålla isär ens enkla sammanhang.
    Ställer du till det för dig själv när du skriver olika förvirrande saker?
    Åtminstone detta enkla borde du väl klara av att läsa dig till och förstå?

Låt gärna ditt nästa inlägg handla om trådstarten och om ämnet så kan vi släppa det där om dina förvirrade inlägg och i stället ha ett vettigt resonemang till nytta för tråden och för andra medlemmar.

Återgå till trådens ämne!

(Det där du väljer att skriva om sinnessjukt står där svart på vitt.
     Du har gjort ditt val att skriva det i Familjelivs forum,
     och det får stå för dig.)
    nihka skrev 2024-04-11 13:24:30 följande:
    Det är ingen fantasi att människor som kan knulla också kan prata och du har ingen som helst kontroll över vad de säger och inte säger om ditt knullande såvida de inte redan var döda vid akten.
    Ok... Då var det väl jag som bara inbillade mig att döda personer vare sig kan knulla eller prata.
    Men du kanske har för vana att både knulla och prata med döda personer?
    Vet du själv ifall du knullar och pratar med döda personer i verkligheten eller om det bara sker i din egen fantasi?

Men du har rätt i en sak. Ibland när jag knullar och är väldigt upphetsad så har jag inte full koll på allt jag säger.
    Men hur upphetsad jag än blir har jag för min del ändå full koll på att jag aldrig har vare sig knullat eller pratat med en död människa.
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 15:57:08 följande:
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Jag såg väl bara ordet Lycklig, och trodde hela tiden att jag svarade trådstartaren. Trodde att trådstartaren hette lyckliga relationer. Hemskt ledsen för det. Förlåt
    Nej, det där förlåter jag inte rakt av.
    Detta mest på grund av att du upprepar detta och liknande beteenden gång på gång.

Jag och flera andra medlemmar på FL har fler än en gång bett dig att läsa lite mera noga och åtminstone försöka förstå enkla samband och det du läser,
    INNAN du väljer att trycka Enter och skicka iväg dina värsta inlägg riktade mot andra medlemmar och dina medmänniskor.

För mig tyder tyvärr inte ditt beteende på att du ens har förmåga vara "hemskt ledsen" för något i dina dåliga handlingar.
    Men jag ska försöka ändra mig sedan du visat flera bevis på att du faktiskt är hemskt ledsen
    och att du nu har förändrat ditt sätt mot andra medlemmar.
    Det gäller ditt beteende under nicket "Lisa",
    likväl som om det skulle vara så att du använder dig av flera nick och flera olika inlogg?
    nihka skrev 2024-04-12 13:00:43 följande:
    Då så. Om du inte har ägnat dig åt nekrofili är det självklart att den du knullade kunde berätta för precis vem som helst om ert knullande.
    Det var du och inte jag som tog upp ditt pratande med döda personer,
    och knullandet...
    Så kom inte med att det skulle ha varit jag som fantiserade om detta.

Hur det verkligen förhöll sig med omständigheterna i mitt exempel VET jag.

Men du kan väl inte försöka inbilla ens dig själv att du skulle kunna veta det lika bra?
    nihka skrev 2024-04-12 17:10:20 följande:
    Om du inte har knullat lik, så bra, fortsätt så! Men kom ihåg att så länge människor lever kan de prata och du har ingen som helst kontroll över vad de berättar för andra och inte. Dags att vänja sig vid den tanken kanske?
    Jag har aldrig påstått något annat.

Dags att vänja dig vid tanken att bry dig om vad andra medlemmar faktiskt skriver? Och att du börjar respektera trådstarten och ämnet?
    I stället för som nu att du fantiserar och tänker om egna saker trots att de aldrig har blivit sagda.

Släpp ditt bjäbbande med mig nu och gå vidare.
    Tråden handlar inte om mig!
    (så som du själv brukar skriva i andra sammanhang...)

Jag ser fram mot att ditt nästa inlägg har anknytning till trådstarten och till ämnet.
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-13 10:59:37 följande:
    Du och flera ?
    Det gäller ditt beteende under nicket "Lisa",
    likväl som om det skulle vara så att du använder dig av flera nick och flera olika inlogg?
    Anonym (Längtande) skrev 2024-04-15 12:05:35 följande:

Är 45 år, gift med min man sedan 20 år. 2 barn 19 och 17. 
    Gnistan är borta sen länge, mer vänner och inneboende. Sexlivet är 3-4 ggr/,år, noll kommunikation. Där är bakgrunden. 

Har en nära vännina som jag senate månaderna öppnat upp mig för. Mina känslor för min man, vårt döda sexliv och vår avsaknad av kommunikation. 

I våra samtal framkommer det att hon och hennes man har ett öppet äktenskap och får veta att hennes man känner en dragning till mig och jag känner detsamma för honom. Men då han är gift med min vännina har jag inte tänkt göra nåt åt det..... förrän nu. 

Vi har pratat en del, messat mycket och har bestämt att träffas första gången denna veckan då vi jobbat liknande tider..... 

Vet att jag borde känna skuldkänslor mot min man, men ser bara fram emot att ta emot och ge nåt som jag gått miste om så länge. 

För första gången på länge känner jag ett pirr o kroppen och kan knappt vänta. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle göra nåt sånt här.... men jag längtar..... 

Min erfarenhet är att man rent generellt ska ta vara på livet och ta vara på de positiva chanser och upplevelser som livet erbjuder.
    Annars kommer man ångra sig.
    Att leva i ånger skapar ett personligt missnöje, man blir missnöjd både med sig själv och med sitt liv och man känner sig missnöjd och ångrar att man gått miste om något, man börjar mentalt fokusera på förluster.
    Man riskerar bli både bitter och missnöjd.
    Då blir man en dålig människa både för sig själv, för partner och familj och för alla i sin närmaste omgivning.

Självfallet ska man inte helt okritiskt kasta sig in i alla chanser som dyker upp.
    Om du bestämmer dig för att gå vidare till ett nästa steg bör du självfallet gå in i det med viss eftertanke och försöka göra det så klokt som du kan för att minska eventuella följder som kan komma ur detta.

Men jag har jättestor förståelse för att du, liksom de flesta av oss, vill leva livet åtminstone på ett sätt så man slipper att ens liv präglas av saknad och förlust.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden