Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Varning för energidryck!

Ärsch, nästan alla svenskar är ju så totalt kaffeberoende att det är nästintill heligt med den där kaffekoppen i tid och otid på samtliga arbetsplatser i landet. En energidryck om dagen är ingenting någon bör vara orolig över (om man inte har andra fysiska besvär som gör en extra känslig, men då bör man verkligen se upp med kaffet också!).

• felicityporter
    Core skrev 2024-03-04 23:44:42 följande:
    Jag dricker ibland, så det här blir att kasta sten i glashus, men kommer nån ihåg den där bodybuildern som skrumpnade i hop och dog bara på några månader av levercancer? Han drack visserligen ett gäng redbull om dagen, men de många köper idag är betydligt starkare än rb. Det handlar om att kroppen successivt kan rensa ut en kopp kaffe, medans de höga koncentratet fastnar, det kommer för mycket på en gång.

Nu tar jag nån innan gymmet ibland, men är man uppe på ett par burkar om dagen av nocco eller liknande, det motsvarar typ fyra rb 
    Det är inte svårare för kroppen att ?rensa ut? (som du kallar det) en Red Bull än kaffe. Jag förstår inte vad du får det ifrån?

Jag kan garantera att den där bodybuildern knappast fick levercancer av Red Bull, hur kan du tro det?
  • felicityporter

Kan tillägga att jag absolut inte är beroende av Red Bull eller kaffe öht och är försiktig med koffein, inte pga att jag tror att det är direkt farligt för hälsan, men jag personligen är en lite nervös person och märker att jag har lätt för att få ångest, hjärtklappning och blir stissig om jag dricker för många koppar kaffe.

Svar på tråden Varning för energidryck!