Rose abc skrev 2024-03-05 23:06:37 följande:
En del av mig vill tro på det är så att hans diagnos gör att han inte tar intiativ, att han tror att han gjort något fel.
Men det kommer kännas så tungt om killen vill bara gå vidare och tränger in mig på?Kommer att skämmas ihjäl mig.
Tänk om jag skriver tydligt att jag är fortfarande intresserad men vet inte om han är det , han kanske kommer bara tycka synd om mig eller tro att jag är desperat och inte förstår att han har gått vidare????
Bästa scenariet är att han skriver att han är det också, förhoppningsvis är han ärlig.
Säg om det är som du beskriver och som jag delvis tror, även om han har diagnos, borde han inte kontakta mig om han har ett genuint intresse? Eller om han saknar mig??Jag menar bara ta risken även om han är osäker på mig med tanke på att jag ändå har messat honom?
Jag har själv diagnos och vi är oftast väldigt rationella och kan bara agera på det som verkligen sägs.
Att någon får för sig saker och drar sig undan och slutar ha kontakt är något jag inte förstår . Jag kan inte agera på något sånt då jag inte vet vad som menas och jag vet inte vad som förväntas av mig . Jag tar därför inte initiativ i den saken. Då låter jag det vara även om jag är mycket förvirrad och troligtvis ledsen.
Om ingen aktivt säger att den är intresserad och säger att den vill ha kontakt så kommer jag inte ta initiativ. Så verkar denna kille också fungera.
Hur ska han veta att han kan ta kontakt om du inte säger det rätt ut?