Gatekeeper skrev 2024-03-07 12:06:36 följande:
Hjelm skrev 2024-03-07 11:32:16 följande:
Folk tycker så förbannat mycket. Jag brukar tänka att ju starkare åsikter de har om mitt liv, desto mindre bryr de sig om eller gillar sitt egna. Det kanske inte alltid stämmer (även om jag tror att det ligger en del sanning i det), men det hjälper för att skaka av sig folks åsikter.
Själv har jag aldrig velat ha barn. Jag lever sedan många år med en man som känner likadant, som tur är. När jag beskriver oss som en familj provocerar det många oerhört. Många som vill tillrättavisa mig och säga att vi inte är en familj för att vi inte har barn. Själv kan jag inte för mitt liv förstå varför man anser sig ha rätt att bestämma hur någon annan får definiera sin familj.
Självklart är ni en familj! 👌
Jag har alltid definierat det som familj när det bara varit jag och djuren.
rosesarewhite skrev 2024-03-07 11:39:27 följande:
Ni alla tre får ju fördelar av detta, förstår inte de som skriver att bara mamman har fördelar?
Mamman får hjälp och avlastning, flickan får en pappa och du får en dotter.
Dock så KAN det ju bli problem i framtiden, tex vad händer om mamman träffar en ny man och plötsligt vill de inte att flickan ska träffa dig mer?
Det kan ju hända att dina vänner, som inte är i situationen, kan se fler saker som kan gå snett och vill skydda dig.
Men oavsett så är det väl bättre att du är pappa till flickan nu och att inte avbryta för att det KANSKE blir problem i framtiden.
Hjelm skrev 2024-03-07 11:32:16 följande:
Folk tycker så förbannat mycket. Jag brukar tänka att ju starkare åsikter de har om mitt liv, desto mindre bryr de sig om eller gillar sitt egna. Det kanske inte alltid stämmer (även om jag tror att det ligger en del sanning i det), men det hjälper för att skaka av sig folks åsikter.
Själv har jag aldrig velat ha barn. Jag lever sedan många år med en man som känner likadant, som tur är. När jag beskriver oss som en familj provocerar det många oerhört. Många som vill tillrättavisa mig och säga att vi inte är en familj för att vi inte har barn. Själv kan jag inte för mitt liv förstå varför man anser sig ha rätt att bestämma hur någon annan får definiera sin familj.
Självklart är ni en familj! 👌
Jag har alltid definierat det som familj när det bara varit jag och djuren.