Bunny s skrev 2024-05-17 09:13:27 följande:
Jag har också en del flytningar. Men kanske inte lika som du?
För när jag "gräver" (ursäkta, låter så äckligt) och kollar av vad för typ av flytningar det är längst in, vid tappen. Så ser jag en tydlig skillnad.
Jag tänker att om du börjar så fort mensen är slut, så lär du ju känna den tup av flytning du har under hela cykeln och borde se skillnad.
För mig är det så att det är ganska torrt där inne och tjock och vitt när det inte är äl-tider.
Inte alltid torrt dock men syns tydligt på sekretet att det är tjockt, kan vara lite grynigt.
Har bara haft 3 cykler än, efter att ha gått på ppiller några år, men jag har lite tur måste jag säga, för att när äl-sekretet kommer så känner jag att "oj, nu hände något" den första dagen det kom, för det känns att det rann till typ. Oj, låter så äckligt men vill bara tipsa lite om hur det kan vara 🙈
Före, när jag var lite yngre, så var det sådär äggviteaktigt och genomskinligt, trådigt.
Numera är det rikligt och tunnt, vitt, som mjölk.
Är lite frågande kring det dock, om det verkligen är tillräckligt fertilt för simmarna?
Vi får väl se med tiden 🤭
En liten fråga om det här du säger med äl-test som inte gav utslag. Har du använt såna förr och fått utslag?
Hur långa är dina cykler?
Man kan ju ha äl senare än vad man tror och ge upp att testa för tidigt.
Jag köper 21-pack billigt från
gravidkollen.se.
Kan tipsa lm det, för då kan man slösa fritt.
Jag har läst att en del har bara positivt äl-test några timmar. Så mitt tips är att testa 2 ggr/dag.
Jag testade vid 13-14 tiden och vid 19-20 tiden.
Den dag jag fick utslag så hade jag ett starkare test där vid 13 och sen fullt utslag vid 19. Testade dock inget mer efter så jag vet inte hur testet hade sett ut nästa dag men jag kände molande I svanken nästa dag så förhoppningsvis släppte ägget då.
Tipsar om att tempa. Jag ska börja den här cykeln. Tempen ska ju stiga under ett par dagar om ägget väl släppt.
😊😊
Använde äl-test med en av sönerna och då vet jag att det var positivt, men det här var typ 7 år sen :D
Vet inte hur långa cyklerna är, jag har alltid haft EXTREMT långt emellan och den här gången var det bara 32 dagar. kanske för att jag tagit rosenrot :)