• Pez

BIM maj 2024

fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel. 
  • Pez
    fancyr skrev 2024-05-15 11:48:26 följande:
    Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel.

Måste rätta mig, det var bara några dagar efter blödning som plus kom. Såg jag nu när jag kolla, 3 dagar för att vara korrekt! 
  • Pez

Igår hade jag sån molvärk som kom och gick att jag var säker på att mina blödningar är början på mens. Kom lite blödning igår, även nu igen på morgonen. Molvärken verkligen kommer och går under dagarna. Ryggvärk. Känns som mens när som helst eller så är detta början till mens. Om det inte kommer igång ordentligt ska jag testa på lördag eller söndag. Har BIM lör/sön. 

• Pez
    Bunny s skrev 2024-05-16 17:45:45 följande:
    Spännande! Behöver absolut inte vara kört för ett negativt test 4 dagar innan bim, särskilt inte när det inte var ett testa tidigt! Håller verkligen tummarna 😍
    Jag använde cb testa tidigt för första gången förra cykeln som just var. Har du valt den digitala? Lan meddela att jag aldrig kommer köpa dem igen, tyckte det var jättejobbigt psykiskt att titta på de blinkande pluttarna som blev och så hemskt att se texten "inte gravid".
    Nu var jag ju inte gravid, så det var ingen lögn. Det föll mig bara inte i smaken att få det kastat i ansiktet sådär konkret 🤣
    Visste du att det finns en sorts testa tidigt som Visar positivt på så små värden som 5??
    De andra testa tidigt visar 10 och normala test 25. 
    Beställde just de på 5 från apotea 😀

Uppdatera bör du testat och det är onekligen spännande med den eventuella nidblödningen. Aldrig haft en sön (varit gravid 3 ggr) . 
    Haha tack! Har ett digitalt som jag ska ta. Såg de där abblo pharma som hade ett väldigt tidigt test men har läst att de inte är de bästa. Har du erfarenhet av dem?
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-17 09:28:12 följande:
    Okej, vad tråkigt! Låter ju tyvärr som om mensen är här. 
    Jag hade bim i onsdags men redan på måndagskväll kom molandt och en liten brun flytning och på morgonen kom mensen. En dag före mina beräkningar. 
    Brukar inte ha molande värk före mens eller bruna flytningar, så det var något nytt för mig. 
    Däremot så jämför jag med för flera år sen, då jag inte använde preventivmedel under några år. 
    I nutid har jag bara haft 3 cykler och jag är flera år äldre, så saker och ting kan ju ändras! 

Håller tummarna för dig ändå. 
    Men om det nu är mens, föeösk då tänka positivt som jag lyckades göra, jag kände att: men så bra ändå, jag tjänade en dag ju iom att den kom en dag före mina beräkningar 😅😄
    Ja jag hoppas mensen kommer igång, eftersom vi inte gjorde nått riktigt försök denna cykel så har jag inte haft några förhoppningar. Men jag brukar inte hålla på småblöda utan det brukar komma direkt. Och molvärken kommer inte och går såhär normalt sett. Men som sagt, den får gärna komma så man kan gå vidare 🤩
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-17 09:29:53 följande:
    Okej! 
    Ja, det är precis det testet jag köot hem ett 2-pack av. 
    Jag vet inte faktiskt! Aldrig testat det förut. Jag får återkomma med svar på falskt positivt eller om det gav utslag eller ej i tidigt skede, den dag jag väl blir gravid! 
    Vad har du läst för negativt? 
    Jag har bara läst att den är svår att avläsa och inte så känslig som man hoppats på men vad vet jag! Du får gärna återkoppla 😊👍🏻
  • Pez

Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått? 

• Pez
    littlewickewire skrev 2024-05-17 18:02:38 följande:
    Sådär såg det tyyyp ut för mig dagen innan jag fick ett mer tydligt plus. Men svårt att säga. Tips - öppna upp plastfodralet och ta ut stickan, man ser lättare så tycker jag 😊

Hoppas hoppas det är tydligare imorgon! ❤️ 
    Jasså! Det kanske finns hopp då. Men ska det inte va två tydliga sträck vid BIM? Är det inte lite väl svagt? Det var så svårt att få på bild, var tydligare i verkligheten.

Tack för peppen! 
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-17 22:06:32 följande:
    Jag ser 😄 När hade du BIM? Spännande, håller tummarna att det blir starkare nästa gång du testar 🙏🏻
    BIM på söndag! Haha jösses så sent, jag hade blivit tokig till slut 😂 ska testa med ett digitalt imorgon bitti 🤩
  • Pez
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-17 22:12:19 följande:

Jag är på ÄL+4, har onda, ömma bröst vilket jag brukar få efter ÄL så det är lite som ett kvitto på att ÄL skett. Evighetsväntan på BIM eller nåt spännande symtom jag kan analysera 😆

Ja man kan analysera sönder sig i den här processen har jag märkt 😂🙈 lycka till! 
  • Pez

Tog ett digitalt test imorse som sa inte gravid så då förutsätter jag att det stämmer och hoppas mensen kommer! All mensvärk har dock upphört så det är lite konstigt. 

• Pez

Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭

• Pez
    Bunny s skrev 2024-05-20 14:57:24 följande:
    Fast mycket spännande och märkligt att det här började redan för 6 dagar sen 😍
    Ja det är detta jag blir knäpp på. Hade ljusrosa flytningar som starta 6 dagar innan BIM som höll i sig 3 dagar. Sen ingenting. Och så nu massa mensvärk men pytteblödning igen. Neg gravtest. Är det mens sen i tisdags? Har jag mens nu? Aldrig varit med om detta förutom när jag faktiskt var gravid men då fick jag ju pluss på stickan, det får jag inte nu. Jag tyckte dock jag hade en svag linje på två test innan helgen. Kanske begynnande missfall? Hoppas jag störtblöder snart så jag kan börja om! 
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-20 14:52:03 följande:

En fråga, 
    Hur gör vi efter maj då? 
    Ska någon av oss skapa en ny tråd som kanske kan heta "Vi som försöker bli gravida under 2025"? 
    Och så ses vi där? Är ju tråkigt om den här ska dö ut efter maj 😅
    Såg nämligen en tjej här som lämna tråden efter att mensen kom. Jag är kvar men nästa bim blir i juni 🤭

Jaa låt oss fortsätta hänga och heja på varann! 🤩
  • Pez
    19977 skrev 2024-05-20 16:58:11 följande:
    Jag har skapat en tråd som heter typ ?Vi som planerar barn 2025? så vi kan ju hänga där också! 😍
    Jag hittade den! 👏
  • Pez
    LillaSam skrev 2024-05-21 21:50:47 följande:

Ni som har passerat BIM precis, hur går det för er?

Pez och 19977 visst hade ni BIM 19e? 

Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Jag hejar på er andra så länge! 
  • Pez
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 18:07:26 följande:
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-24 14:26:47 följande:
    Jag ser! Redan så tydligt på ÄL+8, det bara måste ju vara bra 😄

positivt på digitalt också, åh är i chock 😭🥺 dels att det blir positivt på äl+8 mitt på dagen när jag inte hållt mig mer än en timme men sen också att det tog sig denna månaden! vet inte om ni minns det men mina ägglossningstester blev aldrig positiva och helt plötsligt såg jag på tempen att ägglossning hade varit så blev så besviken att vi bara fick till det en gång där men sååå glad att det räckte ❤️

Stort grattis! En gång kan bevisligen räcka! 🥳🥳
Svar på tråden BIM maj 2024