Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM maj 2024

Sand13 skrev 2024-05-05 17:10:30 följande:

Sambons spermier mår inte bra. Så vi lär inte lyckas naturligt. Så himla sorgligt :( 

Fasiken också :( 

Inte så lätt kanske att tänka att det finns alla chanser för bebis även fast simmarna inte är så många, men det kommer förr eller senare är jag helt säker på. Nu får ni hjälp ♥

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Nr 4) skrev 2024-05-06 01:24:00 följande:

Andra försöket här, 4:e barnet (Sambons andra). bim idag 6/5 men har redan plussat i lördags, dvs på bim -2 med clerablue digital. 
    Kände en molande känsla i livmodern, inte mensvärk utan kände igen det som växtvärk, hade inte tänkt testa så tidigt men köpte ett test ändå och det va positivt. 

Grattis 😍 

• Snorkfrökenhär
    Jag var som du skrev 2024-05-05 21:40:46 följande:

Heeej! 

Första gången jag skriver i en sån här tråd 😁 Första försöket, första barnet med ÄL beräknad 7/5 och BIM 21/5💛
    Pirrigt att bara skriva detta, känns som jag är i framtiden på något vis. (såklart medveten om att det kan ta tid men ändå pirrig känsla att vara på väg..💛)

Anonymcheya skrev 2024-05-05 23:51:09 följande:

Hej, vi försöker med vårt första barn så är väldigt ny med alla olika förkortningar och liknande! 

vi använder NC och enligt appen hade jag ÄL runt 25-27 april, så snart är väntan över innan jag kan testa! 
    har haft stickande känsla i högra sidan i några dagar och även mått illa (mår aldrig illa vanligtvis), och idag har även mina bröst börjat ömma som f*n, tycker även att jag fått mycket flytningar under dagen (?) 

BIM är 9/5 

Vad spännande med första barnet. Lycka till 😍

Jag har två rätt så stora barn men vi är sugna på en sladdis så hoppas på att lyckas med det snart, annars får det vara, är självklart också så nöjd med dem två underbara barn vi har ♥ Men hade varit så kul att få göra denna resa en sista gång!

• Snorkfrökenhär

Min mens är då över för den här gången och ÄL väntas om typ en vecka så nu börjar jakten på ÄL 😅 Fortfarande inte fått hem mina ÄL-test men dom borde komma med posten idag tycker jag... Längesedan jag körde med ÄL-test, lite kul att testa det igen!

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-07 09:31:27 följande:
    Hej! 
    Lycka till med testen 😊 
    Jag använde också det den här månaden. 
    Tycker också det är roligt att ha koll och något att göra i väntan på allt 😅
    Tipsar dig om att tempa också. Då ser du att ägget också släppte. 
    Jag tänker börja med det nästa månad om vi inte lyckats denna gång.
    Jag har tempat och kört med NC förut, funderat på att tempa igen bara för att kunna bekräfta att ÄL verkligen skett. Som du säger då har man nåt att göra och ha koll på i väntan på allt, haha. 
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-07 09:19:39 följande:

Barn nr 3 och första försöket. 
    Blir en sladdis! 
    Hur gamla är ni alla? 
    Känns så ovant hela det här. Var så länge sen sist! 
    Har en blivande 11-åring och 9-åring 😊

Och vad "lika" vi är förresten, jag försöker också få till en sladdis och har en 9 åring och en som fyller 12 senare i år 😄

Jag har inte så stora förhoppningar då det inte blivit nån sladdis tidigare då vi försökt, men hade varit sååå kul om det ville blir en nu snart! Har precis börjat om försöken efter en lång paus 😊

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-07 16:45:54 följande:
    Oj, ja. Verkligen lika sits! Kul 😊

Hände det något sist eller var det just att inget hände som gjorde att ni tog en paus? 
    Funderat på att söka fertilitetshjälp? 
    Hur länge har ni föröskt den här gången? 
    För oss är det första försöket.
    Vi som absolut inte ville ha fler.. Sen hände något i januari och plötsligt så hade vi bestämt oss för att börja inom kort.. 🙈

Nämen det tog lång tid att bli gravid, hade ganska oregelbunden menscykel då efter hormonspiralen. Plussade tillsist före BIM men började blöda bara nån dag senare, så supertidigt missfall som jag hade trott var mens om jag inte testat tidigt. Kände sedan att vi var nöjda med den familj vi har och tänkte att vi stänger igen bebisverkstaden 😅 

Nu kom suget tillbaka igen helt plötsligt så vi gör väl några försök så länge vi har lust. Första seriösa försöket nu. Får se hur vi känner om vi ska söka hjälp eller inte, men nu är hormonerna i balans iaf och cykeln regelbunden så borde ha bättre förutsättningar än sist vi försökte iaf 😊 

• Snorkfrökenhär

Grattis Nessla 😍 Vilken härlig känsla!

Fancyr, spännande med tempstegring, mensen får hålla sig borta. Håller tummarna för det! Fasiken jag måste kanske börja tempa igen, blir sugen när jag ser din graf, haha.

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-10 10:45:18 följande:
    Okej, vad roligt och spännande att lusten kom tillbaka 🥰
    Tråkigt med det tidiga missfallet. Man blir ju ledsen, även om det är tidigt. Men jag är helt för att testa tidigt ändå, för jag vill gärna få bekräftat och veta om jag är gravid eller ej även om det blir ett tidigt missfall lagom till mensen. Tror det kallas för kemisk graviditet. 
    Då vet man ju att det funkar att bli i alla fall och det är såå tryggt och viktigt att veta när man är lite äldre. 
    Vad känner du? 

Först riktiga försöker säger du. Så kul! 
    Hur länge sen var det nu försökte sist? 

Låter jättebra och lovande att hormonerna är i balans. 
    Upplever att min kropp också är i balans trots flera år på starkare ppiller och med diagnosen pco:s (hormonrubbning). 
    Gjorde utredning 2012 och med hjälp av ägglossnings stimulerande tabletter så fick vi våra två barn. 
    Med stigande ålder (några år utan ppiller) så märkte jag att kroppen kommit igång av sig självt. Läser att det är vanligt när man har pco's och blivit äldre. 
    Så nu har vi förhoppningar om att fixa det här själv. 

Vart i cykeln ligger du? ☺️ Jag är på bim-5
    Är nog närmare 2 år sedan vi la bebisplanerna på hyllan och så kring årsskiftet kom suget tillbaka att försöka en vända till 😅 Jag är periodare och använder ÄL-test och testar tidigt med gravtest ibland och ibland struntar jag i allt och vill inte veta alls 😆 Nu är jag inne på att ha mer koll, testa med ÄL-test och ha mer koll på kroppen osv. Jag har inte haft ÄL än, är bara på cykeldag 11 och brukar inte ha ÄL förrän kring dag 20. Så trög väntan här, haha. 

Roligare för dig som är så nära BIM. Du kan ju snart smygtesta om du vill 😊 Vore ju helt fantastiskt om ni lyckades utan mediciner, även om det ändå är lindrig hjälp jämfört med annat. Jag har fått höra av vår fertilitetsklinik att jag nog också kan få hjälp med Letrozol, men jag har inte än känt att jag vill lämna en massa prover och så, försöker själv ett tag då jag ändå upplever att kroppen är i balans!
  • Snorkfrökenhär
    fancyr skrev 2024-05-12 08:24:58 följande:

På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 

Stort grattis till plusset, vilken fantastisk känsla! 😍
Svar på tråden BIM maj 2024