Inlägg från: Anonym (Förstår känslan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår känslan)

Ledsen över att det inte blir fler barn...

För mig var det sorgligt att lämna sista bebisbubblan, trots att jag fick tre barn. Älskade bebistiden.

Nu har jag tre tonåringar som alla har varsin npf-diagnos (alla tre fick diagnos rätt så sent och vi föräldrar har inga diagnoser så inget vi hade kunnat förutse). Jag ångrar såklart inte något av mina barn och de är högt älskade. Men det hade ju varit fullt upp även med två barn om man säger så...

• Anonym (Förstår känslan)
    Anonym (Anonymisen) skrev 2024-04-16 19:35:43 följande:
    Förstår, det låter intensivt!

Jag tror ju egentligen att två är nog för oss, vi vill göra rätt mkt som familj och även låta barnen gå på de aktiviteter de vill och vara med som engagerade föräldrar där, och det tar ju tid. 

Men känslan är ändå där av ett jaha... Det blir ingen mer bebis? Inget nervöst kissande på graviditetstest, ingen lycka när det blir plus, inga fler sparkar i magen, inga fler ultraljud och små hickor. Inget sånt. Det känns så konstigt. 
    Bebistiden är ju verkligen speciell, men jag lovar att det bleknar med tiden. För ett tag sen så rörde sig tarmarna på ett sätt som kändes som sparkar, var så häftigt. 

Men du kommer ha så fullt upp med dina barn om några år att tankarna på bebis blir en avlägsen dröm och Inget du kommer tänka på i vardagen, jag lovar.
Svar på tråden Ledsen över att det inte blir fler barn...