Inlägg från: Fossil |Visa alla inlägg
  • Fossil

Hjälp mig att kriga mot grannarna!

Prata med dem innan du startar kriget, du har väl inget att förlora?

Hjälper inte det så spela hög musik, snickra på natten, som du redan tänkt på. Men tänk också på att du har fler grannar, klagar de så kommer du själv få problem.

En bekant till mig fick ägg och diverse såser nedhällt i brevinkastet, han monterade en brevlåda utan lock under till sist. Varför vet jag eg inte mer än att han sa till grannen ovanför som gapade och troligen misshandlade sin fru. Fast grannen pratade inte svenska så budskapet gick nog inte fram.

Som fossil är man in i helvete gammal
  • Fossil
    Djärven skrev 2024-04-20 11:30:37 följande:
    Mitt tips är att lägga ner det du håller på med.

De där storföräldrarna är precis sådana vi behöver fler av. Prata med dem och hör om du kan få dem att lösa situationen lugnare. 
    Varför ska ts lägga ner när grannarna stör konstant?

Varför ska barnen växa upp hos sina mor- eller farföräldrar? Skaffar man barn så är det lämpligt att man tar hand om dem också.
    Fine att slippa dagis, men helger???

• Fossil
    SvartPudel skrev 2024-04-20 11:41:49 följande:

Vi behöver inte fler föräldrar i samhället som inte kan säga till sina barn/barnbarn!

Och nej jag har inte pratat med dem, kommer troligtvis inte göra det heller. Tycker inte det ska behövas. Vad hände med folkvettet?

Folkvettet försvann med dagens småbarnsföräldrar. De själva var så äckligt bortskämda och tror att deras ungar är Guds gåva till mänskligheten. Vilket de inte är, utan störande objekt. Ja så blir det när det saknas gränser.
  • Fossil
    SvartPudel skrev 2024-04-20 11:57:50 följande:

Ja, helgerna är värst. Det går knappt att vistas inomhus då så vi brukar behöva resa iväg och göra annat.

Har ni inga fler tips på vad man kan göra för att störa tillbaka? Grannen under oss är jättelugn och halvdöv så hon tar inte skada direkt.   

Prata med grannen under först så du inte stör den personen också.

Sen, det är svårare att störa uppåt än nedåt men du kan ju alltid montera en korg att kasta bollar i, och missa. Eller skit i korgen, den kan vara ett fantasiobjekt. Så kasta bollar i taket helt enkelt.
    Speciellt när det är tyst hos dem, när de har en andningspaus så bollar du utan bara helvete.
  • Fossil
    SvartPudel skrev 2024-04-20 12:09:55 följande:

Smart med bollar! Tänker direkt på en basketboll i sovrummet som man kastar upp i taket då och då. Så kan den landa i sängen så stör det inte grannen under. Tack för tipset!

Exakt, bollarna landar i sängen!
    Släng utav bara helvete så det verkligen stör, då kanske de fattar.

Och skit i präktigheten i de andra svaren, man behöver inte "förstå" någonting alls när andra människor förpestar ens tillvaro.

Jag har själv haft en störande granne, när jag ringde på när hon spelade musik på hög voym klockan fyra på morgonen så ropade hon från övervåningen "GÅ IN OCH SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNK VÄL".
    Jippi liksom, hon fick igen med Backman Turner Overdrive på högsta volym kan jag säga. Med högtalarna vända mot hennes vägg, lika tidigt när jag åkte till jobbet en morgon.
    Jag bodde längst ut i en radhuslänga, det var verkligen perfekt den gången. Hon fattade vinken, det blev inte så mycket störingar efter det.
Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!