Inlägg från: Litorina |Visa alla inlägg
  • Litorina

Hjälp mig att kriga mot grannarna!

De har hållt på så i två år och du har fortfarande inte pratat med dem? Varför? 

• Litorina

Eftersom barnen inte bor i huset kan andra regler gälla än om barnen bott där. Vad säger hyresvärden? Eller har du inte pratat med hen heller? 

• Litorina
    Mortiscia80 skrev 2024-04-20 13:53:53 följande:
    Nej, man är ansvarig även för sina gästers beteenden, i det här fallet barnbarnen.
    Ja, det jag tänkte var faktiskt att det kunde räknas som störning - och inte vardagligt ljud som man måste acceptera - just för att de är gäster och inte boende. Att barn vistas i sitt eget hem och leker kan man inte säga så mycket om, men att ha gäster varje dag som för sånt liv kan i alla fall jag tycka är mer tveksamt om det är ok. 
  • Litorina
    SvartPudel skrev 2024-04-20 14:24:45 följande:
    I början var det mest att flickan var högljudd i trappan vid hämtning/lämning dagligen sedan har det eskalerat i takt med att barnen växer. Nu är det cirkus där uppe varje dag och på ett sätt har man vant sig. Jag är den typen av person som lider mig igenom saker men nu börjar det bli outhärdligt.
    Du är med andra ord konflikträdd. Då får du börja med att ta tag i det så att du sen kan bete dig som folk och på ett sansat sätt kontakta din granne. 
Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!