Inlägg från: glassgumman78 |Visa alla inlägg
  • glassgumman78

Hjälp mig att kriga mot grannarna!

Vad är det du vill?
    Vill få dem att sluta störa eller vill du bara få jävlas?

Om det är bara för att jävlas vill jag påminna dig om det gamla talesättet: den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri....
    För risken att dina hämndplaner slår tillbaka på dig är ju överhängande

För även om du blivit störd i 2 år så har du ingen laglig rättighet att störa dem. Om de eller någon annan blir störda av dig och anmäler dig till störningsjouren kan du inte komma dragandes med "de har stört mig"...
    Det blir en anmärkning och hur kul är det. 
    Så risken är ju att dina tilltag kan göra att du förlorar din bostad...Du kanske tycker att det är värt det, att behovet av hämnd är viktigare, vad vet jag...jag är inte den hämndlystne personen, så kan inte riktigt förstå känslan riktigt.

Så mitt råd är ju att tala med dem, ge dem en chans att ändra på sig och sedan anmäla om det fortsätter...

• glassgumman78
    EnAnonumius skrev 2024-04-20 15:23:41 följande:
    Okey..

Du vill inte slösa din tid med att snacka med dem.,

Hur vet du redan att de inte "vågar säga till barnen" och/eller "först¨å problemet".
    Hur vet du det av fakta?

Ja de kanske har hållit på länge. Men du saknar ju själv lika mycket folkvett som inte snackar med dem, som är det vettiga, vuxna och civiliserade sättet att göra det på.

Låter mer som att du har stor konflikträdsla, så¨ et leder till att du tappar all form av folkvett och ber om tips om att bete sig som en tjurig barnrumpa i stället.
    håller helt med...

Alltid intressant med människor...här har vi alltså en som hellre än att åtminstone försöka lösa det verbalt är villig att gå och köpa en basketboll och ligga och kasta upp mot taket dagarna igenom i hopp om att åsamka ett äldre par och deras barnbarn så mycket lidande som möjligt...och sen frågar hen om vart folkvettet tagit vägen....
    Ja inte återfinns den hemma i den lägenheten i alla fall....
Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!