-
Mycket klokt.Idaho1989 skrev 2024-07-31 19:09:40 följande:Lite så jag försöker tänka 😅 Fokusera på de bra grejerna och försöka att inte noja över det man inte kan påverka.
-
Gjorde UL idag i 8+1 och allt såg toppen ut! Jiho.
-
Usch, förstår att du är orolig. Jag blödde en hel del min förra graviditet och det gick bra. Det var efter sex, typ mellan vecka 8-14. Har du gjort nåt anstängande? Min syrra blödde som gravid efter att ha gjort nr två en gång 🙈Idaho1989 skrev 2024-08-10 13:39:21 följande:
Har börjat blöda lite idag 🤦?♀️ Har inte ont eller så men är sjukt orolig 😓 Någon som har lite lugnande visdomsord att dela med sig av? Går in i v 8 idag.
-
Ja, det är ju jättesvårt att veta. Men om det bara var litegrann och det har slutat nu så bådar det ju iaf gott! När jag fick mitt mf blödde jag rätt rejält rätt snabbt.Idaho1989 skrev 2024-08-11 07:21:40 följande:Nej, jobbat som vanligt. Såg lite torkat blod i trasorna när jag gick på toa, sen kom det lite blod på pappret men inget mer efter det tack och lov. Ska till BM imorgon förmiddag hur som helst, men känns lite som att man går och håller andan.
-
Wow, grattis Symetrical! Ljuvlig ❤️Symetrical skrev 2024-09-01 07:00:42 följande:
Här är vårt lilla mirakel, född igår i v 39+ 5 på ena brorsans 8-årsdag 😆🥰❤️
Han är så fin och jag är såå kär 🥹 -
Kub avklarat med bra resultat! Så lättad. Försökte hela tiden se om jag kunde se några streck (har två tjejer sen tidigare, så är rätt tränad på att se snippor på ul), men såg inget. Kanske är för tidigt. Frågade om teknikern kunde se kön, och hon verkade se men ville inte berätta. Vi får hålla oss till tåls i några veckor till. Men frisk och kry bebis är ju det viktiga 🙏 Flyttades fram också, så är nu i vecka 13+3.
-
Spännande med teorier! Hoppas du har fel dock, vore så kul med en pojke 🙈Symetrical skrev 2024-09-13 12:17:40 följande:Så underbart att höra! Förstår Att du är lättad 😅
Väldigt rörig bild, men utifrån det jag kan se skulle jag chansa på en flicka. Dock mycket oklart, utgår i princip bara från urinblåsans position som är hög 😊 -
Grattis EFW! Följer flera andra trådar du skriver i och har hejat på dig från sidlinjen 🙈 Det ser ju onekligen mycket bra ut, starka test, men jag vet vad du menar med att man mest känner oro. Det var samma för mig nu den här gången, efter två tidigare missfall. För mig släppte dock mycket när symtomen började komma i vecka 5+. Efter det har jag mest försökt överleva. Jag tror och hoppas att det går vägen för dig denna gång! Det blir kul att följas åt här.EFW skrev 2024-09-18 06:21:04 följande:
Hoppas jag kan stanna i tråden denna gång ❤️ Könner inte alls samma glädje som sist, utan mest oro faktiskt. Men antar att det är helt normalt och att det vänder så småningo. Just nu klamrar jag mig fast vid att dagens test är starkare än sist samma dag och eftersom den graviditeten stannade av i vecka 4-5 så känns det iallafall positivt 😊
Övre testet är dagens och undre från juni. -
Jag mår fortfarande inget bra! Vecka 17+0 imorgon och idag har jag kräkts tre ggr och mår pyton just nu. Känns så hopplöst. Med mina två tidigare har det vid det här laget varit myyyycket bättre om inte helt bra. Helgerna är en plåga, vardagarna fungerar bättre. Har glömt vem jag är i allt det här, känns som jag alltid har varit denna "sjukling"... Lite deppigt.
-
Jag har lergigan comp, men jag vet inte om det funkar. Det har liksom gått så pass bra på vardagarna att jag har tänkt "nu börjar det vända" i flera veckor, men sen kommer helgen som en baksmälla varje gång. Men det faktum att det fungerar bra under veckorna har väl gjort att jag inte har tyckt att jag behöver gå till bm igen. Och nu känns det för sent, nu MÅSTE det väl snart vara över 😂😅 Men jag kanske får ångra att jag tänker så.EFW skrev 2024-10-06 14:17:30 följande:
Skickar massa styrka!! ❤️ Har du provat att medicinera? Nu när jag fick lergigan comp utskrivet så sa läkaren att det finns fler läkemedel att ta till om det inte fungerar.
-
Det är inte bara illamåendet som är illa heller, det är att jag är så otroligt orkeslös på helgerna. Har precis varit sängliggande mellan 12 och 15 liks. Man är ju skittrökig!!!
-
Jag gjorde rul idag och allt såg toppen ut! Så skönt att nu kunna andas ut. Mår fortfarande lite illa, men har bra medicin, Xonovea, som hjälper. Fick en möjlig förklaring till det annorlunda måendet den här graviditeten också... Jag väntar min första pojke 😭🙏 Vilken lycka!
-
Jaa, tredje gången gillt för min del också! Det går bra för dig också denna gång, det känner jag på mig 😍Idaho1989 skrev 2024-10-25 08:31:48 följande:
Plussade I Söndags (20/10) så vi hoppas på tredje gången gillt nu. Har bokat tidigt ultraljud i November men det känns som en evighet dit, vet inte hur jag ska palla 🤦?♀️ Just nu går jag mest omkring och nojar över att det ska åt pipan den här gången också.
-
När är kub? Gud, det är ju verkligen en sån milstolpe. Tror och hoppas att allt ska se bra ut!EFW skrev 2024-10-25 10:59:15 följande:Ja nu håller vi tummarna ❤️ Men förstår hur du känner ? jag väntar ff på kub vecka 12+6. Efter det kanske man kan andas lite 😥😅
-
Tack! 🥰Symetrical skrev 2024-10-25 13:55:14 följande:Åh, vad skönt att allt såg bra ut! 🙏🏼
Och grattis till pojken 🥰 -
Ok, några veckor kvar då bara. Jaa, jag tänkte väl också att det säkert skulle finnas en levande unge Dr inne på kub, men åldern gjorde mig lite nojig för siffrorna. Men fick bättre resultat denna gång än för två år sen. Väldigt skönt.EFW skrev 2024-10-26 08:20:08 följande:Tack! ❤️ Vi fick tid den 15/11 är då i vecka 12+6 😊 Ja jag känner mig hyfsat lugn men vill ju ha den där ok stämpeln i rumpan. Vi tänkte börja berätta efter det. 😍
Hur går det med illamåendet? Jag har trappat upp min dos till tre comp och två vanliga lergigan per dygn. Mår ff ordentligt illa på kväll och natt men har bara spytt en gång 😅 Hoppas jag pikade förra veckan och att det vänder denna eller nästa vecka.
Går väl ok med illamåendet. Äter xonvea, två per kväll, och det motar bort nästan allt. Känner lite morgon och kväll. Ibland kräks jag nästan helt apropå ingenting ändå, men det är helt klart mycket bättre med den här nya medicinen. Lergigan comp funkade inte alls för mig. -
Usch är så jobbigt! Jag kräks typ var femte dag än, 21+0 idag. Helt sjukt för min del, brukar vid det här laget må helt bra. Igår fick jag dessutom en släng av matförgiftning, tror jag, för jag spydde som en gris hela dagen och var helt utslagen och aptitlös. Brukar ändå ha aptit om det är gravillamående. Men har ju spyvanan inne, så det gick helt ok ändå, haha.EFW skrev 2024-11-03 09:08:47 följande:
Vad skönt med bra siffror, jag har aldrig gjort kub innan så blir första gången för mig. 😊
Det är samma för mig, vaknar på natten och spyr i bland helt utan anledning. Tror också jag av någon anledning min ibs också blivit värre. Fikade tårta i går med grädde och jag är ju överkänslig mot mjölk. Men det brukar gå ok nån gång i bland. Kan få lite ont i magen osv, men två gånger sedan jag blev gravid och började med medicinen så blir jag helt krampig och får typ diarre. Undrar om det är koffeinet som irriterar tarmen eller om det är graviditeten som gör mig extra ömtålig? Spyr också när jag får de det där kramperna.
Ser fram emot att illamåendet ska släppa så jag kan sluta med compen 😊
-
Så jävla tråkigt att höra, Idaho. Vi följde varann genom varsitt mf i maj, vill jag minnas... Hoppas detta inte är mf. Hur har det utvecklat sig?Idaho1989 skrev 2024-11-07 17:18:42 följande:
Börjat blöda lite nu på eftermiddagen, fan också, pallar inte det här 😭😭😭😭
-
Ah, då var det kanske det i februari jag tänkte på, jag hade ett i slutet av januari också.Idaho1989 skrev 2024-11-07 22:09:52 följande:Hade ett MF i februari och ett i Augusti inte i Maj.... Hade lite rosa flytningar i morse men skyllde på UVI, började blöda lite i eftermiddags, har fortsatt sen dess men inte blivit mera. Ska åka in akut imorgon bitti så får vi se... Förra missfallet började ju också ungefär så här så hyser inga större förhoppningar 😢
Oavsett - hoppas hoppas hoppas det bara har med uvin att göra. Bra att du får kolla upp det imorgon. -
Väldigt tråkigt att höra, Idaho, men skönt att ni har fått en utredning. Du får gärna berätta vad resultatet blir. Hoppas det går snabbt för er att få plus igen och att det blir fjärde gången gillt ❤️