För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
Det är inte bara illamåendet som är illa heller, det är att jag är så otroligt orkeslös på helgerna. Har precis varit sängliggande mellan 12 och 15 liks. Man är ju skittrökig!!!
Det är inte bara illamåendet som är illa heller, det är att jag är så otroligt orkeslös på helgerna. Har precis varit sängliggande mellan 12 och 15 liks. Man är ju skittrökig!!!
Plussade I Söndags (20/10) så vi hoppas på tredje gången gillt nu. Har bokat tidigt ultraljud i November men det känns som en evighet dit, vet inte hur jag ska palla 🤦?♀️ Just nu går jag mest omkring och nojar över att det ska åt pipan den här gången också.
Vad skönt med bra siffror, jag har aldrig gjort kub innan så blir första gången för mig. 😊
Det är samma för mig, vaknar på natten och spyr i bland helt utan anledning. Tror också jag av någon anledning min ibs också blivit värre. Fikade tårta i går med grädde och jag är ju överkänslig mot mjölk. Men det brukar gå ok nån gång i bland. Kan få lite ont i magen osv, men två gånger sedan jag blev gravid och började med medicinen så blir jag helt krampig och får typ diarre. Undrar om det är koffeinet som irriterar tarmen eller om det är graviditeten som gör mig extra ömtålig? Spyr också när jag får de det där kramperna.
Ser fram emot att illamåendet ska släppa så jag kan sluta med compen 😊
Börjat blöda lite nu på eftermiddagen, fan också, pallar inte det här 😭😭😭😭
Väldigt tråkigt att höra, Idaho, men skönt att ni har fått en utredning. Du får gärna berätta vad resultatet blir. Hoppas det går snabbt för er att få plus igen och att det blir fjärde gången gillt ❤️
Kul att höra lite uppdateringar! Jag är i vecka 27 nu och det sparkas för fullt. Imorgon ska jag till barnmorskan för första gången sedan vecka 10 typ. Blir spännande att se hur SF-måttet ser ut, känner mig ENORM redan. Allt illamående har släppt, lite halsbränna emellanåt, men det går att hantera. Just nu kämpar jag med mykoplasma och insomnia. Har fått cocilliana utskrivet nu, så jag får ta mig en hutt inatt när jag vaknar och har svårt att somna om.
Å vad kul med sf mått och sparkar från bebisen 🥰 och vad skönt att du inte mår illa längre! Det är ju inte super långt kvar för dig nu. 😍
Jag ska till barnmorskan redan vecka 20, blir behandlad som förstföderska då det är över 10 år sedan sist och tror att jag på grund av åldern kommer få extra tillväxtultraljud också. Känns verkligen som de håller koll på allt. Äter min trombyl och blev också beordrad att börja med järntabletter. Är verkligen annorlunda att vara gravid som 40 åring om jag jämför med när jag var 29 😂😂😅
Hade en cysta på ena äggstocken vecka 8 på det tidiga vul vi gjorde så var tillbaka nu två veckor efter kub och kikade så den var borta. Vilket den var så var skönt och så fick jag se lilla hjärtat picka på där inne som en bonus ❤️ Så nu är det rul den 27 som man ser framemot.
Usch jag hade ju bf 17 december med mitt mf i april... Är ju så sjukt tacksam över att jag är gravid nu och relativt långt gången tom och allt ser bra ut, men ändå är jag lite påverkad. Två personer som jag följde då har fött sina barn nu. Trodde inte det skulle kännas så här eftersom jag ju är gravid själv, men det känns ändå lite jobbigt. Men det går väl över. Det var den här bebisen i magen som skulle bli till, helt enkelt.