• Anonym (V)

Barn ledigt klämdag, pappan arg

Jag förstår att du är frustrerad över att du och ditt ex inte har en fungerande och hälsosam relation efter separationen men det betyder inte att alla hans, enligt dig, felanden gör det rätt för dig att köra över honom. 

Du bestämde något utan att höra med honom. Du gjorde fel. Att han sedan är världens sämsta pappa som aldrig vill vara med sina barn hör inte hit. Du kan inte tvinga ditt ex till att bli en bättre pappa. Du ansvarar för dig och hur du ter dig mot andra och hur du tar hand om dina relation. Han kommer troligtvis vakna upp när barnen är stora och undra varför de inte hör av sig eller väljer att spendera högtider med dig. 

• Anonym (V)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 07:47:13 följande:
    Nej, men det visar hur han är som person.
    Menar du att folk kommer ändra sin uppfattning om att du borde ha pratat med honom innan du fattade ett beslut för er båda bara för att du visar vilken dålig människa han är? 

Som sagt. Ett felande väger inte upp för ett annat. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 07:55:55 följande:
    Fast jag "bestämde" inget egentligen. Jag blev väckt av samtalet och greppade först inte vad det handlade om. Jag svarade att hon ska vara ledig av ren vana, inget jag tänkte djupare över. Pappan har haft flera veckor på sig att fylla i frågan om ledighet på skolplattformen, men har struntat i det. Han lämnar alltid sånt åt mig och då blev det som det blev.
    Fast vad menar du att du gjorde då? Du bestämde. Vad än ditt sinnestillstånd var under stunden så bestämde du. Det kommer du inte ifrån, hur mycket du än svartmålar ditt ex här. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 08:08:14 följande:
    Jag menar att det inte var så att jag aktivt tänkte ta ett beslut över hans huvud, det bara blev så. Han har som sagt haft lång tid på sig att svara skolan själv.
    Aktivt eller ej, det var det du gjorde och du måste väl ändå ha förståelse för att han blev upprörd över det. 

Men nu är det gjort. Du får helt enkelt acceptera att det blev fel och att han har rätt att känna vad han vill, hur mycket du än må tycka si eller så eller hur mycket än dessa känslor är befogade eller inte.
Svar på tråden Barn ledigt klämdag, pappan arg