Anonym (Frun) skrev 2024-05-13 06:13:18 följande:
När min man ändrade sin personlighet från trevlig och mysig till att vara trist, gnällig och helt ointresserad av mig som kvinna tröttnade jag. Han la dessutom på sig 25 kilo och vägrade göra något åt det. Vi hade några samtal om detta men inget hände. Jag väntade ut honom, inget hände.
Jag saknade sex och bekräftelse och föll för en (mycket) yngre kollega som verkligen visade att han ville ha mig. Jag gillar honom som person och vi har haft fantastiskt sex i drygt två år och det blir bara bättre och bättre. Dock ingen risk för att ta det vidare, det handlar om ren vänskap och sex.
Inget dåligt samvete alls.
Den saken öppnade dock upp mig och jag träffade en jämnårig man där jag utvecklat känslor jag inte var beredd på. Han är också gift men säger sig ha en ointresserad fru (tror han talar sanning då jag träffat de tillsammans några gånger). Nu har det gått så långt att han har sagt att han vill leva med mig "på riktigt", och att han är kär i mig. Han vill lämna sin fru och skapa ett gemensamt liv med mig.
Detta har fått mitt samvete att vakna till liv.
Rent sex där man visste att det inte ledde till mer var en sak men känslor man inte kan (vill!) stoppa är en annan sak.
En pragmatisk syn på otrohet. Om partnern degar till sig och är ointresserad av sex och och om otrohetsförhållandet bara baseras på sex och inga känslor är otrohet okej.
Tja jag säger inte emot dig. Det skulle kännas mycket värre om min fru var otrogen med någon hon hade starka känslor för, än med en toyboy där sexet var det enda gemensamma. Och den som inte längre vill ha sex men ändå inbillar sig att förhållandet ska fortsätta som om inget hänt, denne får skylla sig själv.
Det svåra är väl att undvika att känslor uppstår. Så hur hanterar du den situation som blivit nu, när du är kär i den gifte jämnårige mannen?