Anonym (Isa) skrev 2024-05-16 22:46:07 följande:
Eftersom jag var otrogen långt innan jag berättade det för min man så visste han ju inte om det alls under den perioden det pågick - även om han kanske misstänkte något ibland just när jag skulle ut, men då sa jag ingenting..och det är väl ändå otrohet, tror jag..
En man KAN ju faktiskt också vara sjukligt svartsjuk. så du måste ju inte vara en kvinna för det..
Jag var sambo med en man för länge sen som trots att han själv var sjukligt svartsjuk och ljög (för alla), var manipulerande, misshandlade mig, men ändå så var det han som var otrogen haha..Inte jag..
Men han lärde mig iaf något bra, att aldrig mera bli tillsammans med en man som skulle bestämma över mig..på något vis.
Så jag är hellre med en normal människa som ljuger och sviker ibland än med en man som är svartsjuk..Det är det sista jag skulle vilja ha i en man..
Sen ljuger alla människor mer eller mindre av olika skäl varje dag..Ibland gör man det av gammal vana, ibland för att man måste eller oftast gör folk det för att dom inte vill låta eller vara elaka helt enkelt.
Ok, men varför berätta öht om lögner och manipulation är så ok som du påstår?
Ja folk KAN vara svartsjuka men det har ju fortfarande inte ett skit med att ogilla svek, lögner och manipulation att göra. Ser för övrig att du inte svarat om om du själv uppskattar att man ljuger för dig? Ska jag utgå ifrån att du inte gillar det?
Vad menar du med att du HELLRE är tillsammans med en svikare och lögnare än en svartsjuk person? Innebär det att det är helt ok att svika, ljuga och manipulera och något du skulle uppskatta eller att det inte är ok men det andra är värre?
Varför folk ljuger spelar nog ingen större roll, det är betyder ändå ett personen inte går att lita på och olämplig att ha som partner, jag menar ljuger personen om trohet så kan ju personen ljuga om vad som helst, varför skulle man vilja ha en relation med någon man inte litar på? Skulle du själv vilja ha en relation med någon som ljuger för dig och manipulerar dig?