• Anonym (F)

Karriär och familj, ok att ändras?

Nej du har verkligen inte givit upp dig själv. Livet har olika faser med olika prioriteringar och man vill olika saker under dessa faser. Var istället glad att du får uppleva familjefasen, den kommer hänga med resten av livet i olika former. Barnen växer, du kan få barnbarn etc.
    När barnen blir större kan se välja att se andra delar av världen och jag tror du kommer få tillbaka lusten till detta. 
    Jag fyller snart 60 år och har varit lite som i din sits, avancerat jobb med mycket resor världen över. Lusten kom tillbaka när barnen blev större och de fick också inspiration till studier utomlands m.m. Så din livserfarenhet innan barnen kom kommer ni ha nytta av när de blir äldre. Fast för nu, om de är små, njut av skogen, dofterna och ljudet av naturen och kottarna :)

• Anonym (F)
    Anonym (Ccvvbb) skrev 2024-05-07 11:06:15 följande:
    Tack för input  och din erfarenhet! Jag började fundera och reflektera just över hur jag förändrats utåt när såna kommentarer kom in.

Jo, mina är små än och jag vill ju uppleva magin med dem i att hjälpa en daggmask till säkerhet, att åka en rutschkana, att springa så fort man kan och hoppa högt (och sen blir buren av förälder när man inte orkar mer). Att en häftig helg kanske består i att besöka en 4h-gård och äta pannkaka utomhus. 
    Jag blev mormor för ett par år sedan och får uppleva maskarna och pannkakorna igen. Det är helt fantastiskt :) Så här i efterhand slår det stora event i Las Vegas. Fast det var också kul, då. Inte nu.
Svar på tråden Karriär och familj, ok att ändras?