Inlägg från: Anonym (Klotet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klotet)

Sydkorea utropar de låga födelsetalen som nationell nödsituation

Samma sak i Japan, landet många hyllar. 

Ja, kvinnor börjar tröttna runt om i världen på unkna kvinnoroller. Får se vad männen tänker göra åt det. 

• Anonym (Klotet)
    Karl Alexander skrev 2024-05-09 17:08:11 följande:
    När vi hade "unkna" köns roller som föddes det massor av barn. Sedan feminismen infördes hade födandet gått ned drastiskt.

Och? Kvinnor vill inte leva med unkna kvinnoroller. Då lever de hellre ensamma. Att föda en massa barn är inte allas dröm. Den dagen män tar samma ansvar för familjen så ändras det kanske. 

• Anonym (Klotet)
    Karl Alexander skrev 2024-05-09 17:19:12 följande:
    Inte svenska kvinnor som är hjärntvättade i feminism sedan barnsben. Jag har rest mycket och beroende på kultur så skiljer sig kvinnor jättemycket från varandra. Du behöver inte resa längre än till Ukraina för att träffa kvinnor som älskar traditionella könsroller.

Jag tror att våra avancerade liv (för mycket jobb och för mycket kapitalism) är den främsta orsaken, men på plats två kommer feminismen. Den ideologin har förstört så otroligt mycket mellan män och kvinnor.

Ja, gud vad hemskt att alla, oavsett kön, ska få chans att leva ekonomiskt självständigt utan att vara beroende av en någon annan. 

Den dagen hälften av Sveriges  män går hemma utan inkomst, köper jag ditt resonemang. 

Svar på tråden Sydkorea utropar de låga födelsetalen som nationell nödsituation