Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Sydkorea utropar de låga födelsetalen som nationell nödsituation

Såklart detta skulle bli ännu en könskrigstråd. Så tråkigt då ämnet är ganska intressant.

• Anonym (P)
    Anonym (tjolahopp) skrev 2024-05-09 17:39:11 följande:
    TS startade tråden som ett inlägg i könskriget, så hur kan det bli annorlunda?

Anledningen har också med det att göra, så hur vill du diskutera det istället för att bara anmärka? Vilken intressant och könlös infallsvinkel har du?
    Ekonomin och förutsättningarna att hitta eget hem kan vara en infallsvinkel. Eller att jobbet måste ta så stor plats i människornas liv att det inte finns tid till annat. Jag vet inte, vad som helst som inte är:

"Alla män är dumma, det är deras fel"
    "Nähä, det är alla kvinnor som är dumma, det beror på dem"

Jösses var och varannan tråd är såhär nuförtiden, man börjar tro att det pågår en påverkanskampanj. Jag ser aldrig såhär mycket bitterhet i riktiga livet, bara online.
  • Anonym (P)
    Anonym (tjolahopp) skrev 2024-05-09 17:45:14 följande:
    Vad baserar du de infallsvinklarna på?
    Vet du hur det är i Sydkorea och vilka problemen är?
    Jag vet inte, men se där, man kan diskutera utan att kasta skit på kön. Vad bra!
  • Anonym (P)
    Anonym (tjolahopp) skrev 2024-05-09 18:06:47 följande:
    Vad menar du?
    Du kan absolut ignorera de könsbundna anledningarna och hitta på arguent som inte är förankrade i verkligheten, men jag förstår inte syftet.
    Kan du förklara?
    Nej, men fortsätt du ditt könskrig soldat. Hoppas den onda sidan blir besegrad.
  • Anonym (P)
    Anonym (tjolahopp) skrev 2024-05-09 18:13:23 följande:
    Intressant att det är mig du går på, inte TS, fast han är den som könskrigar i alla trådar, inklusive de han startar.
    Väldigt enkelt, du skrev till mig och jag svarar. TS är också insyltad i könskriget så mitt första inlägg var lika mycket till honom som någon annan, men han har inte skrivit till mig. Nu lägger jag ner detta för det leder ingenvart. Tjolahopp!
Svar på tråden Sydkorea utropar de låga födelsetalen som nationell nödsituation