Inlägg från: Anonym (, .) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,  .)

Jag röstade på Israel!!!

Gelas1 skrev 2024-05-12 20:52:34 följande:
    håller med, jag förstår även det.., Men rädsla får. Vad? Hatiska aggressiva antisemiter som gapar utanför arenan??? Det är sorgligt.
    Finns rätt många hatiska judar också. Två fel kan aldrig bli ett rätt. Folkmördare och de som stöttar dem är skitfolk oavsett vilket dna eller religion de har!

Tycker du att det är värre att vara antisemit än att vara en simpel rasist?
  • Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-12 23:36:03 följande:
    Du sprider sionistisk propaganda. Judarna var endast 10% av den totala befolkningen några år innan Israel skulle skapas. Resten av befolkningen var palestinier. Sedan började massinvandring av judar som flydde från bla Europa och nazister. De judiska terroristerna började atackera och fördriva palestinier. Det var så konflikten började. 

Judarna hävdar att de har rätt till området eftersom de hade ett land där för två tusen år sedan. Fattar fu vad korkat det är att tänka på det sättet. Tänk om alla i hela världen började kräva det som var deras för två tusen år sedan. 
    Eller hur! Finns en saga om fornnordiska människor som lever i Atlantis. Vore samma sak som att vi skandinaver skulle kräva att resten av världen ska fixa ett nytt Atlantis till oss bara för att det står så i en bok att jämföra med Bibeln, Koranen, Torahn och andra sagor.

Ts, var på jorden tycker du att rohingyer ska få sitt land tilldelat? Jehovas vittnen? Foliehattar? Mormoner? Hutier? Zoroastriker?
    Skulle du bli glad om FN packar in alla rohingyer i norra Israel med Haifa som huvudstad? Eller är det att det inte finns någon gammal bok som placerade rohingyer i området som är felet? Det är ju bara att skriva en. Tror inte att de boende i Haifa och norra Israel skulle bli glada över att bli fördrivna från sitt hem, eller vad tror du? 
  • Anonym (,  .)
    KillBill skrev 2024-05-18 10:56:51 följande:

Det här är så djävla vidrigt av Israel. 

svenska.yle.fi/a/7-10056803

//

Totalvidrigt! Sjukt att se att det finns 3 som ogillat ditt inlägg som tydligen inte anser det vara något fel med att attackera biståndskonvojer, hjälporganisationer och sjukhus.
  • Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-19 20:12:13 följande:
    Många svenska judar stödjer Israel oavsett.
    Det är så himla märkligt! I Israel finns massor av normalt folk som hatar vad regering och bosättare gör och jobbar aktivt emot det, demonstrerar osv. 
    Judar i Sverige och andra länder vågar inte kritisera en sjuk regering i Israel ett skit, är de rädda att judiska organisationer här och synagogor ska bli av med bidragspengar från Israels regering? Annars kan jag bara inte förstå det.
    Inte för att lite pengar skulle få vilken normal människa som helst att hålla med om precis allt ett land gör eller att folkmord är rätt om det sker från "rätt" håll.
    Kan det vara sekterism och extremistiskt toppstyre i den judiska "diasporan" att vanliga judar inte vågar kritisera här? Det går ju så bra för empatiska, normala judar i Israel att kritisera vad som händer i landet ända sen upprättandet av det, så varför inte här och i andra länder utanför Israel?
  • Anonym (,  .)
    Tow2Mater skrev 2024-05-21 02:55:56 följande:
    12K views8 years ago står det.
    Det är väl lika illa om något hemskt hänt för 8 år sen? Eller brukar hemskheter mildras under åren som gått? Det brukar bara hända i samma takt som människor blir mer avtrubbade i takt med det hemska som händer.
  • Anonym (,  .)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-05-20 18:24:42 följande:
    Har judar i Sverige någon plikt att kritisera Israels regering? 
    Var är alla palestinier i Sverige som demonstrerar mot Hamas och uttalar sig kritiskt om 7 oktober? 
    Menar du att judar är giriga och bara bryr sig om pengar? 
    Är du säker på att de får bidrag från Israels regering för synagogor?
    Är du medveten om att ingenting beträffande folkmord är bevisat?
    Tror du att judar i Sverige lever i någon slags sekt som styr alla judar i Sverige?
    Jag tycker nog att judiska organisationer kan kritisera det hemska som Israels regering och militär gör. Varför vill man inte kritisera folkmord oavsett om det inte är någon plikt att göra det? 
    Det var illa att palestinier (enstaka privatpersoner) firade vad som hänt. Och de som gjorde det är lika dåliga människor som de seriösa? Organisationer som håller tyst om det sjuka som händer. 
    Lägg inte in egna tolkningar om mitt inlägg tack! Varför skulle jag tro det? Menar du att det finns mening att anta det eller?
    Nej, jag är inte säker. Det var en undran. Du kanske missade frågetecknet i slutet av denna undran? Det var att hitta en anledning till varför de håller tyst som hade varit lite lättare att förstå än att frivilligt vägra att uttala sig i negativa ordalag om att civila är inspärrade på begränsad mark där Israels militär har varit ensamma stridande sedan 7 okt.
    Nej inte bevisat ännu inför en domstol. Men vi ser ju vad vi ser varje dag på nyheterna, det är talande nog för folkmord. Vad tycker du krävs för folkmord? Tydligen räcker det inte att ha mördat 40 ggr fler människor än andra sidan mördade under terrordåden. 
    Nej det har jag aldrig gjort innan. Men en misstanke börjar gro när det är helt knäpptyst från svenskjudiska personer och organisationer officiellt. Vad beror det på? Jag vill hitta anledningar, för inte kan det vara så vidrigt att man hejar på folkmordet?
  • Anonym (,  .)

Jag menar, de flesta svenska judar eller judiska svenskar brukar liksom de flesta andra av oss inte ha några problem att kritisera Sveriges regering, liksom andra länders regeringar. Vilket är helt normalt och demokratiskt att kunna göra.
    Så varför är då många med judiskt påbrå oförmögna att kritisera Israels? Blir dessa uteslutna ur någon judisk gemenskap eller vad handlar det om? Är de rädda att bli anklagade för att vara antisemiter? Den anklagelsen kastas ju rätt frekvent omkring för minsta lilla.
    Vägrar tro att diasporajudar anser att allt Israel gör är rätt, ingen tycker att allt ett land gör är rätt.

Någon med judiskt påbrå som kan förklara?

• Anonym (,  .)
    Tow2Mater skrev 2024-05-23 02:35:21 följande:

Som symboler for den spirituella dimensionen i det hela (Gud versus Satan), passar de ju så bra. 

Gudlik

Satanlik

Så du har koll på hur hittepåfigurerna gud och satan ser ut? 
    Intressant..😁
  • Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-23 08:20:24 följande:
    Det är så sionisterna ser på sig själva och på de andra.
    Ja just det, "guds utvalda folk" och liknande hittepå. Verkar inte bara vara sionister som tror det. Tror inte både vissa religiösa kristna och judar att judar är "utvalda av gud"? 

Verkar rätt narcissistiskt och självgott att hänvisa till sig själva som utvalda. Fast det går väl igen i flera religioner och sekter, allt från Jehovas till Scientologer. Även högst upp i kastsystem.
    Finns en gud på riktigt så är denne nog inte allt för förtjust i det beteendet. Även om det finns långt värre beteenden, bla det som diskuteras i tråden. Ensidigt krig, bombade sjukhus och dirigerade svältaktioner.
    Men visst säger det rätt mycket om personer som anser sig stå över andra, oavsett varför. Psykopati.
  • Anonym (,  .)

aje.io/hixupl

Al Jazeera.

Det här bevisar väl hur mycket viktigare det är för israeliska soldater och dess ledare att döda palestinier än att rädda gisslan? 

Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!