Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Jag röstade på Israel!!!

Gelas1 skrev 2024-05-12 21:09:03 följande:
    Fast då får du googla upp vad folkmord betyder.,. Israel blev attackerade av hamas som har massa judiska gisslan.. Israel har inte varit inne i Gaza sedan 2005 så hur de skriker ?free palestine? oav måste vara kopplat tiöl deras egna framröstande islamiska Hamas.🥲 kalla inre något folkmord utan att ha koll. Krig och folkmord benämning är en skillnad.
    Du behöver nog googla lite kring konflikten. Det är inte Hamas som blir dödade nu utan vanliga människor, oskyldiga barn. 
    De flesta av de som protesterar är inte antisemiter. De vill inte döda eller skada judar, de vill att Israel slutar döda civila.

Och ja man kan tycka att Israel hade ett bra nummer med en bra låt och samtidigt tycka att deras politiker borde sluta döda civila palestinier.
  • Anonym (Lo)
    Gelas1 skrev 2024-05-12 21:32:33 följande:
    Men snälla araber har förföljt och jagat ut judar i över 2000 år.. Vill att dom slutar??? Israel hade inget med dom att göra sen 2005. Deras egna terror islamiska ledare som attackera Israel oprovocerat. De vill inte att israel ska ?sluta?.. De vill att Israel INtE ska existera. Förstår du inte??? som gapar ?From the river the sea Palestine will be free? vilket är hela regionen.. Israel har alltså inte rätt att existera?? 43 muslimska icke demokratiska länder, sedan så har vi EN judisk demokratisk och fungerande stat? Men dom ska InTE få finnas. Handlar islamisering och antisemtism. lä Och JAG även upplevt den. Läs på själv
    Nej de flesta svenskar som demonstrerar mot Israels våld vill inte utplåna israel, de vill inte skada judar, de vill att Israel slutar döda oskyldiga civila. Som sagt läs på.  Du kan börja med det som Fader skrev här ovan.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 06:53:35 följande:

"Judarna är ett fredligt folk"? Tomte Har du läst nyheterna på sistone?

Ja, jag har förstått att många - både jurys och vanligt folk - röstar av politiska skäl, snarare än att välja den bästa låten eller artisten. Det gör att jag faktiskt tycker, att vi lika gärna kan lägga ner den här tävlingen. Det är ju helt meningslöst för den som vinner också, om han/hon (eller var det kanske ett "hen" denna gång? Tomte) bara vunnit av något politiskt skäl, och inte för att någon tycker att den (Skrattande) är bra.

Viktigt att särskilja folket judarna mot det staten Israel håller på med nu.
  • Anonym (Lo)
    AndreaBD skrev 2024-05-12 23:21:57 följande:
    Ähhh... hur vet du det?  Vem säger detta? Hamas! 

Hur vet du att det är "vanliga människor"? Hamas brukar inte ha uniformer. Alltså kan det vara Hamas. 

Varför skulle Israel döda vanligt folk? De vill inte ha Gaza. De vill bara slippa bli beskjutna stup i kvarten. Och därför vill de förstås döda Hamas. Och hitta sina gisslan. 
    Du menar att Hamas till största del består av kvinnor och barn??
    Att de vill stoppa Hamas är en sak men det gör man inte genom att beskjuta sjukhus och ha ihjäl nyfödda barn och deras mödrar.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-13 07:33:35 följande:
    Ja, fast i min erfarenhet brukar judarna över hela världen vara väldigt lojala med staten Israel, vad den än gör. Israel är deras moderland, oavsett var de bor i världen just nu (d.v.s. i deras föreställningsvärld). Och nu talar jag alltså om judar i betydelsen "personer som identifierar sig som judar" (och vanligen är troende), inte någon "ras". 

Har du hört något fördömande av Isreals agerande ifrån exempelvis en svensk judisk religiös organisation? Det har inte jag. De borde för sin egen skull också gå ut med något sådant, för gör de inte det så växer antisemitismen. 
    Nej, jag har enbart sett privatpersoner som gått ihop i ett upprop och skrivit insändare och dyl om att alla judar(dvs de själva och bekanta som inte vill figurera med namn) inte håller med och står bakom Israels regering.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!