Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Jag röstade på Israel!!!

Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 10:06:06 följande:
    Det är Israel som urskillningslöst bombar och dödar oskyldiga barn. Hur kan det vara Hamas fel? 

Oskyldiga palestinier, särskild barnen, har ingenting med Hamas att göra. 

Det är ett folkmord.
    Israel svar är extremt,  visst, men helt klart är det Hamas fel. Sluta spela ner det.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 11:28:41 följande:
    En kriminell person bryter sig in i ditt hus och tar dina barn som gisslan. Polisen ankommer och helt urskillningslöst börjar skjuta och tar ingen hänsyn till dina barn. Dina barn mördas alltså av polisen. Vem fel är det? Borde polisen ha tagit hänsyn till dina barn?  Borde inte polisen istället använda sig av speciella styrkor för att endast slå ut den kriminella personen? 

Israel använder "dumma bomber" som inte har någon exakt navigering och bombar urskillningslöst skolor och sjukhus. Israelska prickskyttar skjuter på civila som viftar med vit flagga och även journalister som har tydliga "press" västar på sig. 14 000 dödade oskyldiga barn.
    Och fortfarande är det Hamas fel. Inget ändrar ändrar det, så sluta nu att spela ner detta faktum med fullständigt irrelevanta jämförelser.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 11:58:03 följande:
    Det är ett väldigt korkat sätt att resonera eftersom du varken svarar på minna frågor eller förklarar ditt resonemang. Det är exakt så Israel försöker hjärntvätta folk. Israel vill att vi blundar för folkmord och skyller allt på Hamas trots att det sunda förnuftet säger att det är Israel som mördar oskyldiga barn. 

Israel och Hamas är terrorister. Oskyldiga barn får betala priset för att extremister stödjer de ena eller de andra.
    Det är väldigt korkat att spela ner Hamas roll.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:34:59 följande:
    Då borde det väl gälla samma sak för muslimer, eller? Resonerar du på samma sätt när det gäller palestinier eller demoniserar du de på samma sätt som alla sionister och rasister gör? Ja har läst oerhört många gånger sionistisk/rasistisk propaganda om hur palestinier är galna islamister och hur de vill att deras barn ska dö (typ det är inte synd om deras barn när de dödas), att alla hatar judar osv...hemska rasistiska åsikter som delas av nästan alla israelvänner och deras högerextremistiska vänner.  

Jag har läst en del av dina kommentarer och tror mig veta hur du tänker.
    Ingen ska demoniseras. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:48:02 följande:

Ja, visst är det så, men israeliska politiker och tjänstemän demoniserar palestinier och hetsar till folkmord. Nyckelbevis som ICJ citerade angående potentiellt folkmord av Israel mot palestinier i Gaza är bla åtskilliga uttalanden från högt uppsatta israeliska tjänstemän och militär personal som utgör offentlig och direkt uppvigling till folkmord, som Israel har misslyckats med att utreda och straffa. ICJ citerade över 500 sådana demoniserande uttalanden som dokumenterats av projektet Law for Palestine.

Vilket inte är en ursäkt för att göra likadant.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 14:56:46 följande:
    Det var precis min poäng. 
    Lev då som du lär.
  • Anonym (U)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-13 16:11:12 följande:
    Det är det jag gör...jag visar alla hur sådana som du tänker och hur dumt det är. Extremister av alla sorter är avskyvärda. Islamister, högerextremister, rasister, sionister...alla tänker likadant medans oskyldiga barn dör. 
    Nej, det gör du inte. Långt därifrån.
  • Anonym (U)
    Tänk logiskt skrev 2024-05-15 01:39:44 följande:
    Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som bombar, skjuter raketer mot och låter sina soldater döda civila i Gaza, 35 000 döda hittills, varav minst 8000 barn. Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som stänger av el och vatten för Gazas invånare. 
    Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som drivit 1-2 miljoner mäniskor på flykt undan israelieka bomber som förstört deras hem och sjukhus, och som nu vill driva dem på flykt igen, från Rafah.
    Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som hindrar människor att fly från Gaza. 
    Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som ofta hindrat hjälpsändningar att komma in i Gaza.
    Det är den israeliska regimen, inte Hamas, som är ansvariga för den humanitära katastrof i Gaza som hotar leda till massvält, undernäring och sjukdomar
    Det är Hamas som är ansvariga för allt som händer på Gaza.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!