Jag röstade på Israel!!!
Att skriva något under pseudonym på sociala medier är väl samma sak som att vara tyst? Det kräver ju inget mod alls?
Att skriva något under pseudonym på sociala medier är väl samma sak som att vara tyst? Det kräver ju inget mod alls?
Ja, det är en signal till antisemiterna.
Jag har aldrig tidigare röstat i Eurovision, i år röstade jag 6 gånger.
Jag tyckte mycket om låten och hyste stor beundran för den unga sångerskan som orkade trots burop och utstuderad mobbning från medtävlande.
Men det som gjorde att jag mot min vana röstade, det var för att skicka en signal till den växande gruppen antisemiter . Ni har inte mitt stöd. Jag tar avstånd från antisemitism.
Det är faktiskt korkat att hävda att Israel fått folkets röst om man beaktar den påverkansoperation som pågått de senaste dagarna där många erkänt att de har gett Israel 40 röster eller mer..
Det intressanta är att i princip alla länder i Västeuropa gav folkets 12:or till Israel.
Ryssland anföll ett självständigt och demokratiskt land.
Israel är ett självständigt och demokratiskt land som blev anfallet.
Inga Europeiska länder utöver möjligtvis Ungern vill längre ha några kulturella utbyten med den anfallande diktaturstaten Ryssland. Ryssland som inte bara hotar Ukraina utan hela Europa.
Jag förstår inte hur någon kan jämföra Israel med Ryssland.
Säger du detsamma om att de allierade besegrade Hitlertyskland? Hitler valdes också av folket, precis som Hamas. Inte alla tyska civila som dödades var Nazister.
Var tycker du att Israel skall göra när Hamas attackerar? De fortsätter skjuta raketer och får också understöd från Hizbollah.
Skall inte Israel kunna försvara sig? På vilket sätt tycker du att de skall försvara sig?
Det var som Andrea skriver britterna som ägde Palestinamandatet, de hade fått det genom krig. Det var inget arabiskt territorium.
Britterna och FN ville ge ett land till judarna, så att de skulle kunna leva som judar, eftersom de blivit förföljda över hela världen.
I princip alla nationer har fått sitt område via krig, så även Sverige. Vi erövrade tex Skåne från Danskarna.