Inlägg från: Anonym (Heddis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (Heddis)
    Core skrev 2024-05-17 07:33:06 följande:

Vi hjälper bara till med deras identifikation bundet till det störda när vi pratar om det. De här männen var inte en stor fara förrän de fick en grupp att identifiera sig med, som föddes ur begreppet incel.

Ensamma män har alltid funnits, men samhället har hjälpt till att göra det till en terrorgrupp bestående av offerkoftor 

Jag håller både med dig och inte med dig på samma gång, haha.

Jag har kanske lite dubbelmoral..tyvärr..Svårt att bara se åt 1 håll ibland.

Men du har ju delvis rätt enligt mig iaf.. Om dessa incels inte hade träffat andra incels som var lika extrema eller ännu mer extrema- online- så hade INGEN av dom ens vågat prata med någon annan IRL..eller ens vågat utföra ett våldsbrott mot någon annan...Det är iaf vad jag tror..

Ja ensamma män har alltid funnits so du skriver, men något eller mycket har förändrats,på både gott och ont.
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-04 14:04:14 följande:
    Då handlar det om att personer som har sex förväntar sig att de förtjänar bra sex av andra personer. 
    Att de som har sex förväntar sig att olika personer ska vara attraktiva. 
    Ja varför skulle jag inte förvänta mig bra sex eller tycka att jag förtjänar bra sex med män som vill ha sex med mig? Jag förväntar mig inte att dom SKA ligga med mig utan att jag gör något för det.. Däremot förväntar mig inte att alla män klarar mina krav.
    Sen förväntar jag mig inte alls att alla män ska vara snygga.
    Men dom män som vill ligga med mig. ska självklart vara attraktiva - i MINA ögon..
    Jag skulle aldrig ligga med en man jag inte fann attraktiv..det säger sig självt!

Men jag har även en förväntan på mig själv samtidigt att vara så bra och attraktiv jag kan..Så jag har inga förväntningar eller krav på män som jag själv inte kan leva upp till. Förutom att dom ska vara fysiskt starkare än mig då..

Kanske det som är felet med incels..Dom tycker att kvinnor ska vara perfekta, men själva är dom inte ett dugg perfekta..Vilket är en anledning till att dom är incels..Dom ställer höga krav på kvinnor, men kan själva se ut hur som helst och bete sig hur som helst.
  • Anonym (Heddis)
    Pixxel skrev 2024-06-05 21:49:46 följande:

Det var ändå positivt med killen i slutet (?) som sa att man inte kan göra statistik över vem som kan få en tjej och som inte kan det. Han hade ju ändå en dröm om förbättring.

Det tråkiga är att det finns många män som lever deras liv. Jag har varit incel i en stor del av mitt liv (men hatar ej kvinnor) och finns många andra män i min situation. Det gör ont, ni tjejer förstår inte hur vi killar har det.

Vi kanske vill förstå mer..Iaf så skulle jag vilja det! Jag har tex alltid kunnat ha sex med vilken kille jag en känt för att ha sex med och när jag en känt för det.
    Jag vet numera att det beror på hur jag sett/ser ut. Det är inte heller så kul att bara bli tagen på allvar pga sitt utseende..Speciellt inte när man är högst medveten om att man ser bra ut och att det är den största anledningen till att killar ens blir intresserade..

DET hatar jag..Att killar bara vill ligga med mig  pga att jag är snygg..
    och sånt får man ju inte heller prata om. 

I vilket fall poängen med min post var inte att skryta över min fysik..Utan att poängtera att dessa män som legat med mig hade ju höga krav på mig innan dom ville ligga med mig och jag hade liknande höga förväntningar på dom.

Men eftersom jag själv kunde/kan leva upp till deras förväntningar om en perfekt kropp, osv varför ska jag behöva sänka mina förväntningar för att få ligga, när jag inte behöver sänka mina förväntningar ett dugg.

Sen varför skulle inte kvinnor kunna förstå hur det är för killar att inte få ligga/träffa en partner osv
    Det är ju en "bild" ni har målat upp om att alla kvinnor får sex..precis när dom vill och med vem dom vill. 

När så inte är fallet! Jag själv har alltid fått sex när jag velat med vilken kille jag än velat ligga med som sagt..MEN det är jag det men så är det absolut inte för alla kvinnor..

Många kvinnor( tex flera av mina arbetskamrater) är som kvinnliga incels..som aldrig legat eller får ligga. Varför träffar ni män som inte får ligga- inte kvinnor som aldrig får ligga istället för att sikta för högt bland kvinnor som redan legat? 
    Börja träffa tjejer som är exakt som du istället,sen kan du börja träffa kvinnor som träffat karlar tidigare-nån gång- och till sist så kan du träffa vem du vill.
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (Tyko) skrev 2024-06-12 18:18:28 följande:
    1000-tals incels. Snarare 1-2 stycken som skriver många inlägg.

Har aldrig stött på en incel IRL. Det är  ett icke problem.
    Va...Vad pratar du om? 

Ja på incelforumet var det minst 1000-tals incels med som skrev inlägg till varandra om sitt kvinnohat, osv..och inte bara 1-2 st..

Har du ens tittat på dokumentären..eller trodde du att jag pratade om ngr taffata sk "incels" här på FL. Nej, Knappast!

För mig är det väl inte heller ett problem privat då jag sällan träffar på incels, men efter att ha sett dokumentärerna så kan man ju inte säga att det är ett "icke problem" för samhället..

Men tycker man att massmord och våldtäkt är ett icke problem så tycker man ju det och inget jag säger kan påverka dig till att tycka att det skulle vara ett problem med att incels blir berömda på ett forum för att dom mördar kvinnor eller för att dom våldtar eller vill våldta en kvinna och får ryggdunkar för det från sina "forumbröder"..
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-15 12:42:33 följande:
    Alla lagar och regler kan ändras. 
    Man skulle hypotetiskt påstå att det ingår att ha könssjukdomar. 
    Vilka konstiga resonemang du har!?

Hur kan du jämföra sjukdomar och rätten till vård, -med att incels inte har rättighet till sex..Ingen människa har ju rättighet till sex med en annan människa. 
    Incel eller inte incel, gift eller inte gift, ingen har rättighet att bestämma över någon annans kropp..

Samhället kan/skulle kunna hjälpa ensamma/incels, osv på olika sätt, genom coaching, stöttning, osv,  men samhället kan ju inte lova att en incel får ligga om den personen träffar Greta 40, Lisa 35, osv..För Greta och Lisa kanske inte vill ligga ens.. 😄 Man kan leda en häst till vattnet, men man kan inte tvinga den att dricka..
    Eller menar du att samhället ska bistå incels med prostituerade?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det ingår att ha könssjukdomar.
    Menar du att om man har sex så "ingår könssjukdomar" eller då får man räkna med att det kan hända och skylla sig själv, eller? 

Det är ju helt skilda saker..Vilka fler sjukdomar ska man inte få hjälp med bara för att "man får skylla sig själv"  Det skulle ju kunna tillämpas på många sk "livsstils sjukdomar" om man ska hårdra och som ev skulle ha kunnat undvikas.
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-23 11:17:01 följande:
    Män väljer oftare efter saker som är lättare att ändra på medan kvinnor brukar välja mer efter saker som inte går eller är svårare att påverka.  Exempelvis val hos kvinnor kroppslängd, penisstorlek, intelligens, hög inkomst etc
    Dessutom brukar män ha lägre standard på sina val.
    Vilket jäkla skitsnack! Att män oftare väljer kvinnor efter saker som är enklare att ändra på..

Jag antar att det du tänker på är bara ytliga attribut som frisyr, kläder, skor, smink och dylikt som är enkelt att ändra på för alla människor och inte bara kvinnor.
    Och så verkar du bara tänka på män som bara vill ligga eller ha ett ONS..

Då har ju män inte riktigt samma krav när dom bara vill ligga (inte kvinnor heller), men vill mannen mer än bara ligga som att bli tillsammans med tjejen, gifta sig, skaffa barn, mm så har för sjutton karlar lika mycket krav på kvinnor som vi har på män..

Du kanske går efter såna ytliga attribut bara när det gäller kvinnor, men det gör faktiskt inte dom flesta normala..karlar som vill mer än bara ligga!
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-25 10:06:40 följande:
    Nu plötsligt ska det inte handla om att felet är på kvinnor när de blir utan orgasm vid sex men felet ska vara på männen när de får sämre utbud jämfört med kvinnor. 
    Om sex inte ska vara en rättighet så borde det gälla även kvinnors orgasmer vid sex. 
    Så du din stackare har gått och trott att en kvinnas orgasm vid sex är en rättighet!?
    Därför tycker du att incels borde ha rättighet att få sätta på vilken kvinna dom vill..
    Speciellt kvinnor i förhållanden då, eller? Vi borde kanske släppa till lite så ni incels får ligga lite eller.
    För du verkar ju ha hakat upp dig på kvinnor som redan har ett förhållande.

Nu får du väl ge dig! Det är ingen-varken män eller kvinnor- som ser varken sex eller orgasm med en annan människa som en rättighet! Vare sig vi är gifta eller inte!
    Iaf inte normala män och kvinnor..

Är man i ett förhållande som kvinna så kanske man vill ha en orgasm (eller flera) innan, under eller efter sex med sin man/partner...Samtidigt som man vill att mannen också ska njuta givetvis, men det betyder ju inte att vi tycker att det är en rättighet.

Bryr man sig om förhållandet och älskar sin partner så vill man ju att ens partner ska njuta under sex..Man som kvinna..Det handlar INTE om någon jäkla rättighet att vilja njuta med sin man eller partner!

Du blandar ihop äpplen och päron..
    Du pratar om TOTALT olika saker som inte har med incels att göra ens!

Du pratar om män/kvinnor i förhållanden och jämför med incels som aldrig har haft en partner eller t.o.m hatar kvinnor.. 

Kanske lättare att få en kvinna om du riktar in dig på ensamma kvinnor istället för upptagna kvinnor, kanske..Bara en tanke..

• Anonym (Heddis)
    Anonym (...) skrev 2024-06-27 13:06:07 följande:
    Det är ologiskt om det ska handla om ingen mänsklig rättighet till sex om jag är missnöjd och jag har inget med andras sexliv att göra när gör sex till något allmänt i samhället. 
    Nu blandar du ihop äpplen och päron igen!
    Jag har då aldrig gjort mitt och min mans sexliv allmänt..Så jag förstår inte vad du menar med att vi gör sex till något allmänt i samhället.

Det personen menar är väl att du borde skita i hur andra par har sex..
    Du (eller jag) har väl ingenting att göra med hur andra par har sex med varandra privat.
    Självklart kan man diskutera det, men det är ju stor skillnad på att diskutera eller fråga om något på nätet gällande ens sexliv..Än att tycka att det är en rättighet att få ligga med vem man vill..

Kvinnor som tex skriver olika frågor eller klagomål på FL gällande sex eller  orgasm i ett förhållande brukar väl aldrig någonsin (vad jag sett iaf) skriva att det är min RÄTTIGHET att ha sex eller att få orgasm..
    Har dom gjort det så måste jag ha missat det..

Du pratar ff om PAR..av någon konstig anledning!?
    I varenda inlägg som du har skrivit i princip så drar du upp par eller främst kvinnor som redan har ett förhållande..Varför det?
    Vi kvinnor (som jag själv) som redan är gifta eller likn kan ju inte rädda incels ändå...Även om vi skulle vilja hjälpa, egentligen....
    Vad menar du att att jag som ett ex som är gift redan skulle kunna göra för incels?
    Rent praktiskt..Vad skulle jag (och andra upptagna kvinnor)  kunna göra för att göra saker bättre för incels..
    Ska vi erbjuda hemundervisning gällande sex för oskulder..
    Ska vi skilja oss så vi kan ta hand om oskulder istället.
    Ska vi betala mer skatt som går till incels så att dom har råd att gå till prostituerade?
    Eller vad? 

Varför koncentrerar du dig inte på ensamma kvinnor istället för att vara irriterad på kvinnor som redan har valt sin man?
    Det skulle nog bli betydligt enklare att hitta en kvinna då faktiskt..
  • Anonym (Heddis)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-27 21:03:02 följande:
    Vad anser du att singelkvinnor skulle göra åt incels? Vara skyldiga dom sex? Varför skulle de överhuvudtaget vilja göra det? 
    Jag såg nu att jag uttryckte mig väldigt klumpigt...som om att det ser ut som om jag tycker att incels..ja det är singelkvinnornas ansvar minsann.haha..
    Nej det var inte riktigt så jag menade..

Jag menade att om han (som jag svarade) som verkar ha hakat upp sig på just upptagna kvinnor som redan har ett förhållande av någon anledning jag inte förstår. 
    Om han var genuint intresserad av att träffa en kvinna -på riktigt-så är det väl  mycket bättre om han intresserade sig mer för singel kvinnor än för just upptagna kvinnor..

Det gäller ju inte bara incels utan alla som är singlar träffar väl hellre en annan singel än en som redan är upptagen.

Tråden var om incels, men han har tjatat, och tjatat om par och speciellt om kvinnor i förhållanden och deras orgasmer under hela tråden..
    Han tycker eller tror att vi (upptagna kvinnor) tycker att orgasm är en rättighet så länge man är i ett förhållande med en man..Skrattande

Nej ingen har väl någon rättighet när det gäller någon annans kropp, vare sig det gäller sex eller orgasm, vare sig man är gift eller singel med någon annan människa.
  • Anonym (Heddis)
    Man53 skrev 2024-06-27 21:35:17 följande:
    Det finns femcels också, men de kallas för feminister och beskrivs som frihetskämpar.

Sättet samhället särbehandlar kvinnor på är både sjukt och osmakligt.
    Ja det finns femcels också.
    Och om du hade sett dokumentären så hade du sett att det även var en femcel med där också som dom pratade med som skulle ta livet av sig.

Men dom är ju extremt ovanliga jämfört med incels..

Sen kommer det ytterligare än som ska blanda äpplen och päron..
    Feminister är något HELT annat..än en femcel!

Jag säger inte att feminister är varken bra eller dåliga, men det är inte samma sak som en människa som aldrig fått ligga..

Finns massor med feminister som får ligga.jämt och ständigt så då kan dom ju inte vara femcels som aldrig fått ligga.
  • Anonym (Heddis)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:30:14 följande:
    De är extremt ovanliga pga att kvinnor biologiskt har högre krav än män. Men sättet samhället (journalister) behandlar detta på är under all kritik. Den manliga sexualiteten har alltid demoniserats.
    Men nu säger du ju emot dig själv.Så det skriker om det! 😏 
    Du menar att femcels är extremt ovanliga för att dom har högre krav på män!? 

Om dom (femcels)  hade haft högre krav på män så skulle dom ju vara flera vid det här laget än incel-männen som tar vilken kvinna som helst bara för att få ligga.
    Det borde inte ens finnas ngr incelmän eftersom en dessa män (inte alla) verkar kunna ligga med vadsom, vemsom, närsom..

Det gör inte dom flesta kvinnor!

Så hur sjutton kan man INTE få ett ligg om man som man skiter fullständigt i vem man stoppar kuken i?
    Ja jag har svårt att förstå det för jag har alltid varit kräsen när det gäller män, men ändå så har jag aldrig någonsin haft ngr problem med att skaffa varken ons eller partners..

Har den manliga sexualiteten alltid demoniserats?

Äh lever du på jorden eller?
    Det är väl snarare att den kvinnliga sexualiteten alltid har demoniserats och kallats som någonting fult..Kvinnor skulle bara ligga för att göra barn ,medans män har fått förlusta sig så mycket dom velat så länge jorden har funnits.
  • Anonym (Heddis)

Vem har sagt att du inte får ha en åsikt?
    Det är väl självklart att du får ha en åsikt, precis som alla oss andra..
    Men hur menar du att det skulle göra det mera rättvist.
    Blir samhället mer rättvist då? Eller vad blir mera rättvist?

Det jag tror folk menar att du inte har med att göra för fem öre..Och inte jag heller för den delen..Inte jag eller någon annan heller!
    Är hur andra par i relationer har sex, varför dom har sex, osv. 

Svar på tråden Incels-bakom masken