Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Detta tjat om hur kvinnor är...

Anonym (Vocke) skrev 2024-05-21 19:39:55 följande:
    Detta tjat om hur kvinnor är...
    Jag är inte särskilt aktiv på detta forumet men tittar in lite då och då. Något som slår mig varje gång jag kliver in här så är det trådar om hur "dåliga" kvinnor är. Att de, kritiserar alla män, spelar på att de är kvinnor på fel sätt, manipulerar män, gör allt som krävs får att få det exakt på sitt sätt, är oseriösa etc etc. Listan på allt som sägs om ämnet kan göras lång.
    Jag är strax över 40, man och har haft allt ifrån månaders till en tioårig relation. Jag har umgåtts väldigt mycket med tjejer och kvinnor genom både jobb och privat. Själv har jag aldrig haft den bästa av självkänsla eller självförtroende kring det motsatta könet men jag har alltid vågat chansa och det har i princip alltid lönat sig. 
    Jag har dock, under hela min livstid ALDRIG (vad jag kan minnas) hört något eller sett något liknande av vad som beskrivs här av vissa när det gäller hur kvinnor är och vad de gör. Inte i mina private relationer eller andra. Aldrig hört någon vän nämna något liknande heller.
    Jag tvivlar inte på att den typen av människa finns men att det skulle vara i denna utsräckningen har jag väldigt svårt att tro. Så problemet måste ju ligga någon annanstans.
    Så nu till frågan(frågorna); Var finns alla dessa kvinnor? 
    Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar? 
    Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället. 
    Jag är en av dom som kritiserar vissa kvinnor. Jag är äldre än dig och har pratat med många kvinnor. Jag har inte heller haft den bästa självkänslan och bästa självförtroendet, men har också vågat chansa. I mitt fall så har det tyvärr inte gått lika bra som för dig.
    De kvinnorna jag träffat på som betett sig illa var i olika åldrar och bodde i olika städer. Både mindre och större. En bodde i ett annat land.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vocke) skrev 2024-05-21 19:39:55 följande:
    Kan det vara så att det är ni som manifesterar dessa bilder kring kvinnor av olika anledningar? 
    Istället för att se era egna brister och göra något åt det så sitter ni och hatar och tycker. Gör något åt saken istället. 
    Nej, det finns många kvinnor som beter sig illa. Jag vet om mina brister. Jag hatar inte kvinnor. Men jag gillar inte kvinnor som beter sig illa, så jag tycker till om det. Jag kritiserar de kvinnorna, för jag tycker de borde skärpa sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vocke) skrev 2024-05-22 16:30:26 följande:

Intressant läsning måste jag säga. Självklart finns det människor av båda kön som beter illa, men jag har svårt att tro att det skulle vara i denna utsträckingen som vissa får det att låta som. Jag skulle vilja säga att de som ser kvinnor på det sätt de gör (och män också för den delen) väljer precis att se det man vill se. Vrider och vänder på allt för att få sin fördom bekräftad. 

Jag kan nästan lova att det ni hört från (i detta fallet) kvinnor är mer positiva och vänliga saker än tvärtom. Ändå så är det enda som fastnar det negativa.

Går man in med inställningen om att allt ska gå åt helvete så lär det ju bli så. Vill man se fel i allt så ser man bara fel. Så det är ju isf inte undra på att de som tycker på detta viset bara ser att kvinnor/män är skit rent ut sagt.

Bara mina tankar....

Men detta finns ju inom båda könen så varför just så stark fokus på just kvinnor?
    Borde det då inte pratas om problemet mer generellt?
    Tja, jag levde bara och umgicks med kvinnor. Vi hade trevligt och som en blixt från ovan så kom en onödig kommentar från kvinnan. Jag har blivit paff många gånger. Jag skulle själva inte komma på tanken att säga samma till kvinnor. Och hade jag kommit på tanken så hade jag ändå hållit det för mig själv. Jag tar hänsyn till andra. Jag kritiserar kvinnor som beter sig så, för jag tycker det är onödigt. Många män har redan saker att jobba med, vi gör så gott vi kan, utan att vissa kvinnor ska göra allt ännu jävligare.
Svar på tråden Detta tjat om hur kvinnor är...