Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Är detta verkligen våldtäkt?

Självklart är det våldtäkt. 

• Anonym (v)
    Anonym (ABC) skrev 2024-05-22 08:57:07 följande:
    Hur menar du?
    Han menar att han vill provocera.
  • Anonym (v)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-22 12:47:30 följande:
    Det behövs inte bevis när det gäller sexuella övergrepp. Det räcker att offret är tillräckligt trovärdig för en fällande dom.
    Det stämmer ju inte alls..

bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

www.nck.uu.se/kunskapsbanken/sokresultat-kunskapsbanken/&librisId=&swepubId=

Väldigt många fler skulle bli dömda om det vore som du säger. 

Är inte ovanligt att våldtäktsoffer blir misstrodda, är bara för dig att googla på det och läsa. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-22 13:46:03 följande:
    Det är vad min mans advokat säger. Han är anmäld för sexuellt ofredande. Han har vittne på att han inte gjort något, men åklagaren vill få det till att vittnesuppgifterna är en efterhandskonstruktion.
    Det kan gå hur som helst i rättegången, beroende på vilket humör nämndemännen är på. 
    Tror de på offret (som har stödbevisning i samtal med andra efteråt) eller på min man som bara kan säga "jag har inte gjort något", och hans vittne ("nja, det är nog påhittat ")?
    Bara för att advokaten säger så betyder det inte att det stämmer. All fakta talar emot det. Om din man är anmäld för det så kan jag förstå om du vill att det ska vara så, dock väldigt osannolikt om man ser till fakta. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-22 14:22:13 följande:
    Jag vill att han blir friad, jag vet att han är oskyldig, men det känns som 50/50 chans i rätten.
    Om du läser länkarna jag skrev och googlar själv så kan ser du att det är svårt att bli dömd för något sånt här om man är oskyldig. Har han inte gjort något behöver du troligtvis inte oroa dig. Har du fått tillgång till förundersökningen, alltså fått läsa den? Man brukar få läsa den när förundersökningen är avslutad. Speciellt om man blir åtalad, då läser man för att ta ställning mot anklagelserna. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Malin) skrev 2024-05-22 16:07:57 följande:
    Men nu var de i en relation och han har troligen haft både fingrar och annat i henne ett antal gånger - utan att hon avkrävts ett ja eller nej. Hur svårt är det att säga nej till sin sambo? Inget visar på att han var hotfull eller farlig.
    Hon sov väl när det hände/började..?
Svar på tråden Är detta verkligen våldtäkt?