Ok att 8-åring går ut själv till lekplats utanför?
Hon har en klasskompis som bor nära och ibland när hon ser henne ute (och ibland annars också) vill hon gå ut och leka. Nu senaste tiden har hon börjat få gå ut ett tag själv.
Man ser lekplatsen från fönstret och balkongen , den är typ 30 m bort och vi bor på första våningen så jag hör om hon skulle ropa också och hon hör om jag ropar (har fönstret och balkongdörren öppen). Och så får hon ställa upp porten.
Har lite koll men sitter inte och tittar hela tiden, har en 2-åring också. Det är inga bilvägar , bara att det kan köra nån bil fram till porten nån enstaka gång men långsamt då såklart.
Hon har ingen telefon än men planerar att skaffa snart till henne. Tänkte att hon kanske får börja gå till skolan själv i höst när hon har fått en telefon , min äldsta var nästan 9 och hade telefon när hon började gå själv.
Är det ok tycker ni (att hon går ut till lekplatsen)? Det är kanske en halvtimme hon är ute oftast..
Själv sprang jag ute på gården mycket längre bort när jag var mycket mindre men det var ju andra tider..