Inlägg från: Anonym (Katja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Katja)

Ok att 8-åring går ut själv till lekplats utanför?

Ja frihet under ansvar. Håll koll. Köp en GPS klocka. Telefon är onödigt.

• Anonym (Katja)
    Spucks skrev 2024-05-31 18:47:54 följande:

Jag bodde på samma sätt när min dotter var liten (lägenhetshus, lekplats framför dörren, inga gator, kunde se lekplatsen från fönstret) och min dotter fick vara ute själv från när hon var 4 år. Hade vi bott på samma sätt med sonen, skulle han nog ha fått gå ut själv från 5 år.
    Dottern gick själv till skolan flera år innan hon fick sin första mobil. Sonen är 6 år och får gå själv till en närliggande affär (två små gator) och om några månader går han i skolan och fyller 7 år, då får han då och då går dit/hem själv. Telefon kommer han inte få på länge, inte heller någon GPS klocka.

Jag tycker du är väldigt överbeskyddande.

Fast nu är ju inte det du beskriver helt friskt heller. Väldigt oansvarigt att låta så små barn sköta det som faktiskt är ditt jobb och ansvar. 

En 4 åring ska inte vara ensam ute. Och en 7 åring ska kunna kontakta sina föräldrar när man är ensam. 
  • Anonym (Katja)
    Anonym (TS) skrev 2024-05-31 22:25:20 följande:

Har fått svar på det jag ville , tyckte det här ändå var ganska oskyldigt och inte skulle göra folk upprörda men tydligen gjorde det det iallafall. 

Tycker inte om när det blir massa pajkastning och otrevliga svar, det är tillräckligt mycket på familjeliv redan så forsätter det kommer jag ta bort tråden.

Klarar av att höra att jag är överbeskyddande men känns som att det har gått lite längre än det.. Tack ni som har svarat utan att vara otrevliga :)

Hur tar man bort en tråd?
Svar på tråden Ok att 8-åring går ut själv till lekplats utanför?