vet inte om min ex fru utnyttjar mig.
Förlåt TS men det här var rörigt utan dess like. Ska bara se om jag förstått detta rätt: Ni har tagit beslutet att skiljas då du anser att hon varit otrogen. Under tiden ni fortfarande bor ihop är det då bestämt att ni ska laga ihop er relation och inte skilja er alls? Eller är det att ni ska skiljas men inte fått till med olika bostäder än? Jag uppfattar det som att du velat ge henne en till chans, men den här chansen har hon spelat bort då hon nu leker inte bara med den tidigare killen utan nu dessutom med en annan kille? Vad vill du egentligen? Vad vill hon egentligen?
När jag och min man (vi återförenades) skulle skiljas var vi också fast med varandra under samma tak. Under den tiden bad han mig att jag inte skulle hålla på med andra, och inte han heller. För mig var det inga problem. Jag lovade. Han lovade. Det var jag som ville skiljas. För min del hade det varit okej om han då börjat dejta andra eller vad han nu velat göra, bara han inte tog hem tjejen eller tjejerna. Jag var fast besluten att gå. Jag hade ingen önskan eller driv i mig att se om han höll på med andra eller inte. Jag själv hade inte bråttom. I efterhand hade jag tyckt det hade varit ett smutsigt slut om han eller jag hållit på med andra, men då såg jag det inte så.
Jag tror också tyvärr, TS, med all respekt, att du blivit traumatiserad av hennes första otrohet och då byggt upp en vana att ha kontroll över henne, jämföra vad hon säger, vad andra säger, komma på henne med lögner, sätta upp kameror, etc. Du mår inte bra, TS. Inte på långa vägar. Jag vet allt om svartsjuka, osäkerhet, ångest, kontrollbehov.
Hade jag varit dig hade jag pinnat iväg fortast kvickt till en kurator eller psykolog. Ingen av er är i stånd i det här tillståndet ni är i, eller hur er relation är i, att vara kvar i det.
För era barns skull och er bådas tycker jag att så fort som möjligt anordna med två olika bostäder, klipp bandet, ha varannan vecka liv, ha distans, läk dig själv först och främst, gå till den där kuratorn eller psykologen. Sluta upp vad du än gör med att kontrollera henne, kommer du fortsätta med detta när er relation är över som man och fru kommer det vara rena stalkingen, du måste sluta nu. Det är inte friskt. Inte friskt för dig. Inte friskt för henne.
Du kan inte i det här stadiet ro detta i hamn, hur du mår, är nu, hur hon mår och är nu. Rädda dig själv i detta nu, tänk på att din första prioritet är barnen och din roll som pappa. Det andra får vara nu.