• Anonym (Flög)

Avundsjuka på oss välbalanserad ekonomiska oberoende

Gjorde nåt idag som jag inte har gjort sen skoltid, Jag åkte kommunalt med min 4åring som har pratat buss / tåg ett bra tag , som pappa så ställer man upp.

Men hörde pratet om div bilar / hus 
    och stil med ääää de är bara belånade bla bla .Avundsjuk hördes igen direkt 

Åker jag förbi förorten så klandrar jag inte ner på hus/slitna bilar mm

• Svar på tråden Avundsjuka på oss välbalanserad ekonomiska oberoende
  • Anonym (B)

Ganska imponerande ändå att kunna höra vad alla på bussen pratar om, när du dessutom hade en 4-åring med dig. 

Sedan förstår jag inte, du är väl medveten om att vissa är belånade, både när det gäller bilar och hus. Sällan folk betalar hus och bil kontant. 

• Anonym (Kollektiv)

Haha jag åker kollektivt jämt, buss varje dag och ofta tåg, har verkligen aldrig hört någon prata om hus och bilar och avundsjuka.
    Du kanske satt i egna tankar och fantiserade lite?

• Anonym (Blondie)
    Anonym (Kollektiv) skrev 2024-06-06 15:09:27 följande:

Haha jag åker kollektivt jämt, buss varje dag och ofta tåg, har verkligen aldrig hört någon prata om hus och bilar och avundsjuka.
    Du kanske satt i egna tankar och fantiserade lite?

Högst sannolikt vill ts starta en diskussion bara, så han hittade på en lämplig liten historia.
    Tyvärr var den lite för osannolik.
  • Anonym (Peppe)
    Anonym (Flög) skrev 2024-06-06 13:58:07 följande:
    Avundsjuka på oss välbalanserad ekonomiska oberoende

Gjorde nåt idag som jag inte har gjort sen skoltid, Jag åkte kommunalt med min 4åring som har pratat buss / tåg ett bra tag , som pappa så ställer man upp.

Men hörde pratet om div bilar / hus 
    och stil med ääää de är bara belånade bla bla .Avundsjuk hördes igen direkt 

Åker jag förbi förorten så klandrar jag inte ner på hus/slitna bilar mm

Haha men bäste Carl-Greger, det var ju precis det jag sade till dig när vi hade vårt lilla samtal på green och du ventilerade din sons önskemål. 

ingen idé att beblanda sig med populasen, det var många år sedan jag och Vickan åkte tåg, ja om man undantar tåget mellan Nice och Cannes då, där kan man i alla fall resa med lite stil och klass. 

• Anonym (Man)
    Bergegardh skrev 2024-06-06 15:30:01 följande:

Snacka om att ha näsan upp i vädert

Ser inget i det han skriver som tyder på det.
    Har själv lagt märke till att folk som har dåligt ställt. Pratat nu inte om långtidssjukskrivna mm. Utan folk med arbete och som arbetat ett helt liv men ändå inte äger något av värde. Ja det är absolut inte deras fel att dom inte lyckats spara ihåg en krona genom ett arbetsliv när det är dags för pension.

Liknade med många överviktiga, samma offerkofta där jag inte är det deras fel att dom är överviktiga. Bara otur med gener mm. Att dom sedan äter mängder med sött och rör sig minimalt har ju ingeeet med saker att göra.
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-06 15:39:43 följande:
    Har själv lagt märke till att folk som har dåligt ställt. Pratat nu inte om långtidssjukskrivna mm. Utan folk med arbete och som arbetat ett helt liv men ändå inte äger något av värde. Ja det är absolut inte deras fel att dom inte lyckats spara ihåg en krona genom ett arbetsliv när det är dags för pension.

Liknade med många överviktiga, samma offerkofta där jag inte är det deras fel att dom är överviktiga. Bara otur med gener mm. Att dom sedan äter mängder med sött och rör sig minimalt har ju ingeeet med saker att göra.
    Föraktet från andra planhalvan.
  • Anonym (Löäo)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-06 15:39:43 följande:

Det ser du inte för att du också har näsan i vädret, givetvis.
  • Anonym (gunilla pärson)

nä ä inte avundsjuk

• Anonym (Man)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-06-06 16:04:08 följande:
    Föraktet från andra planhalvan.
    Vilket förakt? Så länge personen är nöjd med sina livsval har inte jag några åsikter. Men när personen i fråga klagar tycker jag ändå det är lite konstigt att man inte gör andra val som ger ett annat resultat. Är det så fel?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Löäo) skrev 2024-06-06 16:23:40 följande:
    Det ser du inte för att du också har näsan i vädret, givetvis.
    Min näsa pekar definitivt inte i vädret varför tror du det?
    Jag tycker man ska göra val som leder dit man vill tycker men det tycker alltså du är fel?
Svar på tråden Avundsjuka på oss välbalanserad ekonomiska oberoende