• Fiona M

Hur dela upp?

Du betalar mer eftersom du står för 2 av 3 personer i hushållet, hon köper läsk och annat som räcker till 3 personer istället för att bara ha till sig själv.

• Fiona M
    Anonym (Pappan) skrev 2024-06-07 12:07:46 följande:

Det var INTE jag, pappan, som skrev det. 

Jag skrev att jag ville ha tips på hur man delade upp det. Jag är sjukskriven 50% men övriga dagar då jag jobbar ingår mat i arbetet. Jag har tidigare tyck att det känns mest schysst att jag köper all mat. Mitt ex hade med sig ett barn som bodde växelvis hos oss och självklart delade vi lika på allt. Jag har full förståelse för om alla inte vill dela lika med en tonåring. Samtidigt svårt att hitta en rättvis lösning som gynnar oss alla utan att räkna kronor och ören. Men det känns också exkluderande mot mitt barn. Att min tonåring inte är värd lika mycket som mig då det är tonåringen som är kruxet i ekonomin.

Jag är inte bonusförälder, men jag tycker inte det är konstigt att man som nybliven sambo inte tar till sig en tonåring som sitt eget barn, inte heller att tonåringen inte är värd lika mycket för en som ens partner.

Vad missar jag?
  • Fiona M
    Anonym (Pappan) skrev 2024-06-07 14:25:46 följande:
    Jag fattar väl också att hon inte tar till sig en tonåring, men jag tycker ändå det är svårt att känna att mitt barn exkluderas. Jag ställer inga krav om att hon ska älska min tonåring heller. 
    Exkluderas hur?
Svar på tråden Hur dela upp?