Inlägg från: Anonym (Missfall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missfall)

Så ledsen när andra annonserar graviditet

Jag blir så ledsen när andra berättar om sina graviditeter. 

Jag och min partner började försöka i oktober förra året och blev gravida redan på andra besöket. Efter två månader fick jag missfall. Nu har vi försökt i några månader och inte fått vårat plus än. 

Jag vet att det inte gått särskilt lång tid och det än så länge verkar vara helt normalt. 

MEN jag blir så ledsen när andra ska ha barn. 

Är det fler i samma sits? Vad ska man göra? Kan man vända sig någonstans?

• Svar på tråden Så ledsen när andra annonserar graviditet
  • Anonym (Missfall)

Jag ser att jag har skrivit snabbt, men jag verkar inte kunna ändra slarvfelen i originalinlägget. 

• Anonym (Missfall)
    Anonym (Ja) skrev 2024-06-09 19:35:19 följande:

Ja jag blir också otroligt ledsen, till och med avundsjuk (men inte missunnsam). Jag lyckades aldrig bli gravid alls och nu har jag landat i att det nog inte blir några barn för mig. Krossar mitt hjärta men jag får tänka att det är inte för alla. 

Lycka till, jag hoppas det tar sig snart för dig!

Tänker på dig. Det är så orättvist att det inte är lätt för alla! 
  • Anonym (Missfall)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-06-09 19:49:51 följande:

Men herregud, inte bryter jag ihop varje gång någon hittar kärlek bara för att jag inte lyckas. Ser ingen större skillnad. Lär dig hantera dina känslor.

Jag skriver ju här för att jag vill ha hjälp med det. 
  • Anonym (Missfall)

Tack för era svar. Jag funderar på att ta en paus från Instagram ett tag. Antingen så att jag inte följer dem som blivit gravida eller helt från Instagram. Jag följer även någon som kommer få barn samma månad som jag skulle ha fått om det inte blivit missfall. Det blir nog jobbigt att läsa om det barnen när de är född om jag inte är gravid än då. 

På ett sätt vill jag dock inte ta bort något eftersom jag vill vänja mig och lyckas se allt och ändå må bra, men det går inte just nu. Så jag får hoppas att vår tur kommer och försöka tänka på annat tills dess. 

Svar på tråden Så ledsen när andra annonserar graviditet