Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Så ledsen när andra annonserar graviditet

Anonym (Ett tips) skrev 2024-06-10 09:55:45 följande:

Eller gör som jag , stäng av aviseringar för dem som annonserat om det. Du har ingen skyldighet att upptäcka deras inlägg på sociala medier för att sen må dåligt. 

Vill du sköta det snyggt skriv ett grattis och sen stänger du av dem. 

Detta har funkat kanonbra för mig! 

Låter som en bra idé. Inte riktigt samma situation men jag blev ibland ledsen av att se familjer och pappor med barn när när jag var ensamstående , blev lämnad under graviditeten (med mitt andra barn). Jag tog inte bort nån som vän eller så men jag slutade följa på Facebook eller stängde av aviseringar. Hade haft en väldigt traumatisk förlossning som slutade med akutsnitt också så ville helst inte se så mycket som hade med graviditeter och förlossningar att göra alls just då så slutade följa några på grund av det också (på Facebook alltså, där ser de inte det). På instagram kan man också göra liknande så man inte ser inlägg utan att sluta följa helt. 

Ibland måste man tänka på sitt mående .. mår man inte bra av att se nått på sociala medier ska man inte behöva göra det. Jag har tre barn men jag har fått två missfall också, det första var innan första barnet. Det tog minst ett år och ett missfall innan jag blev gravid med första , då var jag ändå ung. Andra och tredje gick snabbare av nån anledning fast jag var mycket äldre men fick ett missfall strax innan tredje, 

Ni som kämpar och har behövt gå igenom missfall, jag tror och hoppas att det kommer gå bra för er och ni får ert efterlängtade bar, vet att det är tungt. 

Svar på tråden Så ledsen när andra annonserar graviditet