Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

När börjar man känna av utomkvedshavandeskap?

Är gravid i vecka 4+4 enligt senaste mens , plussade för 3 dagar sen.
    De två senaste dagarna har jag haft ont i höger sida längst ner i magen, det hugger till ibland .. När jag var hos gyn i Februari av andra anledningar (oregelbunden / utebliven mens) såg han att jag hade en cysta där och efter och innan det har jag haft ont lite då och då.. bland annat vid ägglossning.

Har varit gravid 4 gånger innan (två barn och två missfall). De har misstänkt utomkvedshavandeskap två gånger (andra missfallet och andra barnet) men då var det cystor som hade spruckit. 

Det jag undrar är väl mest om smärtan skulle kunna bero på utomkveds så här tidigt? Tänker att om man skulle kolla med VUL skulle det ju ändå inte synas nått så att kolla känns inte som det är nån mening.. Ska dessutom åka utomlands om precis en vecka så hoppas verkligen på att slippa komplikationer innan det.. 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden När börjar man känna av utomkvedshavandeskap?
  • Anonym (TS)

Undrar också , OM det är utomkvedshavandeskap, när börjar det bli farligt? Visst är det senare ? Tänkte om jag kan vänta med att kolla upp det tills efter jag kommer hem från resan isåfall  (när jag kommer vara i vecka 6+ nån dag) om det inte blir värre än så här. 

Svar på tråden När börjar man känna av utomkvedshavandeskap?