• Anonym (Orolig)

Hur tidigt får man ont av utomkvedshavandeskap

Skrev förut men försöker igen.
    Har ont i höger sida av magen men är bara i vecka 4+4 enligt senaste mens.
    Kan man ha ont av utomkvedshavandeskap så tidigt?

Har aldrig haft utomkveds, däremot vanligt missfall.
    Hade en cysta på den äggstocken för några månader sen när jag var hos gyn.. har även haft cystor förut när jag var gravid som har spruckit , både när jag fick barn och missfall. Kan det vara en cysta som gör ont? 

Vill helst inte ringa 1177 än för de kanske säger att man ska åka in för säkerhets skull och jag vet ju att ingenting kommer synas så här tidigt ändå. Blir det mycket värre måste jag såklart kolla det men vill helst vänta.

• Svar på tråden Hur tidigt får man ont av utomkvedshavandeskap
  • Lujia

Hej! Har ej haft utomkveds men är också gravid v 4+5. Kände att ägget släppte hö sida på ÄL och har därefter fortsatt ont till och från hö sida. Har såklart varit lite orolig men har nu förstått att det är väldigt vanligt att ha ensidigt ont utan att det är någon fara. Det kan vara livmoder som ligger lite mot sidan. Utomkveds ska göra mycket ont och brukar visas sig runt v 6 vad jag förstått. 

• Anonym (Orolig)
    Lujia skrev 2024-07-07 11:45:19 följande:

Hej! Har ej haft utomkveds men är också gravid v 4+5. Kände att ägget släppte hö sida på ÄL och har därefter fortsatt ont till och från hö sida. Har såklart varit lite orolig men har nu förstått att det är väldigt vanligt att ha ensidigt ont utan att det är någon fara. Det kan vara livmoder som ligger lite mot sidan. Utomkveds ska göra mycket ont och brukar visas sig runt v 6 vad jag förstått. 

Tack för svar! Är i vecka 7+2 nu , nu gör det lite ont på höger sida igen men det kommer och går. Har bokat privat tidigt ultraljud på onsdag för att se om bebis lever eftersom jag har fått missfall tidigare (men har barn också) så tänkte att det kanske kan vänta tills då om det inte blir värre. 

Jag tror också ägget släppte på höger sida för det var där jag hade ont när jag hade ägglossning. 

Och grattis till graviditeten :)

Svar på tråden Hur tidigt får man ont av utomkvedshavandeskap