Misslyckat familjeliv
För mig låter det som han har en personlighetsstörning där han inte är kapabel att känna empati. Annars får jag inte ihop det här.
Jag har inte levt med en som missbrukat spel, men sprit (rehab kom sedan in i bilden) och inte fan var han så här. Någonsin. Inte i närheten. Han var i förnekelse. Minimerade sitt missbruk. Försökte ha rena perioder. Försökte bli fri. Återgick sedan, fick återfall.
Det jag kände var att det var spriten före kärleken till mig (ändå var jag mycket älskad av honom, det vet jag), sin familj, sin framtid . Allt. Mitt ex kunde ses som en farlig kille med humör. Han skulle aldrig håna mig. Han ville vi skulle få barn, han drömde om det, skulle aldrig ha bett mig ta abort. Hotade aldrig lämna mig. Han och jag kunde ryka ihop. Kallade mig aldrig några fula namn.
Hade jag varit dig hade jag gått med i någon grupp för andra anhöriga till missbrukare. Jag tror tyvärr hans beteende mot dig blivit det normala under täckmanteln att han är missbrukare. Det här låter inte normalt i mina öron. Han låter omänsklig.