Tow2Mater skrev 2024-07-08 22:15:48 följande:
Flytta altandörren dit fönstret sitter.
Hade vi haft råd att göra så pass stora ändringar i byggnationen hade vi byggt om mycket :)
Anonym (Hmm) skrev 2024-07-08 22:04:16 följande:
Nej ni behöver inte men kan vara smidigare att slippa bädda fram och tillbaka varje kväll. Om det finns fönster överallt så spelar det ingen roll vilken del av hörnet (nere till vänster) sängen står, det beror väl på var utsikten är trevligast över rummet isf.
Försök köra kaminen så gott ni kan, ved kostar mindre än el av vad jag har upplevt.
Med två soffor ställer ni dem så det blir tomt i hörnet. De ska alltså inte stå för varandra. I hörnet ställer man ett litet bord eller liknande. Eller en växt. Och om det inte går för att väggen till vänster är för kort så flyttar man den andra soffan längre till höger. De måste ju inte stå exakt bredvid varandra.
En annan variant är att ställa sofforna mot varandra! Så den ena står längs altanväggen, sedan ett vardagsrumsbord och så den andra soffan så att även dess sitsar pekar mot bordet, i riktning mot altanväggen. Då kan man flytta borde och fortfarande bädda ut, eller om ni kör en sådan lösning med hög säng som jag nämnde förut, då står den mot altanväggen förstås.
Vill helst inte ha något för något fönster. Vi är inte där syperofta och äldsta barnet följer ännu mer sällan med, så bäddsoffa funkar.
Nä, jag förstod vad du menade angående sofforna. Men tänker att det är svårt att hitta så pass kort soffa?
Om man ställer sofforna sådär mittemot varandra, har du något tips om vart man kan ha teven då?