Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Du som gått upp 10kg snabbt i vikt...

Anonym (Gått upp 19 kg på 11 månader) skrev 2024-07-21 10:01:55 följande:
    När jag skriver fett och socker så menar jag specifikt choklad. Jag behöver äta 400gr choklad per dag för att kunna stå upp på benen. Jag har såklart testat att äta mindre mängd choklad men har då inte fått samma effekt och har då inte heller klarat av att stå på benen och att vara förälder under de dagarna. Det är mycket jobb med två små barn som är i ständig rörelse!

I övrigt äter jag bra och nyttig mat. Det är dom här extrema mängderna choklad som har genererat viktuppgången. Det är helt omöjligt att göra något åt kilona så länge orsaken till chokladätandet inte åtgärdas. Och det är ju då total vila och återhämtning jag behöver. Det räcker inte med nån timmas avlastning här och där. Jag längtar som sagt till den dagen då jag inte är behövd längre, då jag kan få vara helt ensam och helt ifred under ett halvår.
    Tack för att du brydde dig!!

Prova att äta proteintillskott. Jag trodde också att jag var chokladberoende för att orka. Tills jag började äta proteintillskott. 

En dl vassleprotein med god smak, finns med chokladsmak, som du blandar med tre dl vatten. finns på Ica. 

Svar på tråden Du som gått upp 10kg snabbt i vikt...