Anonym (Ginna) skrev 2024-07-27 15:21:04 följande:
Uppmuntra kontakt med dottern! Det är så synd att han ignorerade hennes kontaktförsök. Hon blev säkert väldigt ledsen och arg, men det behöver inte vara för sent. Han ska givetvis ta kontakt och försöka etablera en relation. Och du ska stötta honom i det. Det ekonomiska är en senare fråga. Det känslomässiga först.
Håller med dig till 100%. Pengarna är väl det minsta bekymret och går att lösa. Det är en separat fråga. Relationen är det viktigaste och att båda maken och dottern läker. TS kommer få en gladare man på köpet. Dottern bor inte ens i Sverige så jag gissar på att det kommer bli resor där de ses och resten av kontakten kommer ske via mobilen/det digitala.
Den enda oro jag haft för min mans räkning hade varit att hans nya närvaro i dotterns liv om det på nytt skulle starta upp nya gräl mellan dotterns mamma och familjen på den sidan, och skulle då bromsa alt sänka relationen i stöpet.
Vill far och dotter ha kontakt med varandra ska de ha det. Ingen och inget ska stå i deras väg. Det är deras relation. Älskar man sin man på ett genuint sätt och är säker i sin egen roll och i sitt eget liv hade jag inte sett det här som ett problem, utan snarare en lösning på ett problem/en smärta i honom.