Inlägg från: Sommarsnäckan |Visa alla inlägg
  • Sommarsnäckan

BF april 2025

Hej! 

Hoppar in i tråden ☺️ beräknad BF 7/4-25. Ett barn på 3 år sedan tidigare. Har 2 täta missfall samt ett utomkvedshavandeskap i bagaget. Hoppas på bättre tur nu även om det känns nervöst. Ska på tidigt UL om 1 o 1/2 v. ❤️🙏❤️

• Sommarsnäckan
    Vixens skrev 2024-08-12 19:31:46 följande:
    Blev nekad tid hos gyn pga dom bruna flytningarna, dom hänvisade mig istället till gynakuten. Så jag, mannen och lillen åkte dit, lämnade prover, kissade i kopp och väntade i ca 3 timmar. När jag väl blir inkallad får jag besked att det inte kommer bli något ul då det är för tidigt att se något...... Hur less blir man inte.

Sjuksköterskan var jättego och tyckte det var bra att jag kom in och hon skulle fixa ett ul för att säkerställa att graviditeten sitter rätt, men läkaren nekar... 😩

Hoppas kunna boka en tid nu längre fram åtminstone. Vill ju bara veta om det är ett x eller inte 🥺. 

Vad segt att du fick vänta så länge för ingenting? vet precis hur det är, min upplevelse är att man får ha rätt bra koll på handläggningen och att personalen själva inte vet riktigt.

MEN? om det nu mot förmodan skulle vara ett misstänkt X (vilket känns orimligt då du redan har opererat bort äggledaren där du hade ett tidigare, isf extrem otur) så är du ju själv väldigt uppmärksam på ev magsmärtor och du kommer väl få göra ett tidigt UL i v 7? Då tänker jag att man har chans att ge methotrexate om det nu mot all förmodan ändå skulle visa sig vara ett X och då kan man ju troligtvis rädda din andra äggledare utan operation. Nu har de iaf ett första värde på cHCG att utgå från för att se att det stiger normalt. Så försök vila i att det troligtvis inte är några problem, vanligt med småblödningar, och att du kommer få göra ett UL ändå rel snart. 

Du kan ju också höra av dig till en privat gynekolog för tidigt UL om de ska krångla på gyn. Men att göra ett tidigt UL i v 7 är rekommenderat om man tidigare haft ett X. 

• Sommarsnäckan
    Vixens skrev 2024-08-21 18:15:46 följande:

Varit på ultraljud nu och fått misstankarna bekräftade. Det är ett X även i vänster äggledare så operation inplanerad imorgon.. Inga fler naturliga graviditeter för oss.

Känns tungt. Ville bara ge 1,5åringen ett syskon. 

Nej vad tungt?! Vad ledsen jag blir för din skull?! Var inte Methotrexate ett alternativ? Eller att öppna äggledaren och ta bort x:et? Med tanke på att du redan blivit av med en äggledare. Styrkekramar till dig ❤️
Svar på tråden BF april 2025