Inlägg från: lyckalee802 |Visa alla inlägg
  • lyckalee802

BF april 2025

Hej alla♥️ Kände jag behövde hitta andra som är just där jag är även om våra historier ser olika och unika ut väntar vi alla på barnet i april nästa år. 

Jag är Snart 39 år, fyller 40 nästa år. Lever med sambo/pappan som är 8 år äldre än mig. Vi har en dotter som snart fyller 7 och jag har längtat och minst sagt tjatat om nr 2, som jag tids nog inte trodde skulle få bli till men sen kom det och vi blev gravida direkt vi planerade in det. ????🏼 

Efter jag fick min dotter 2017, fick jag en sinus trombos vilket är blodpropp i hjärnans vener. väldigt omtumlande och turbulent, trodde jag skulle dö när jag äntligen fått min efterlängtade bebis. Jag hade en kraftig viktuppgång under graviditeten på 55kg, vilket är allt annat än normalt men inget barnmorskorna på MVC gjorde eller reagera p på. 

Jag bär på ett anlag som kallas APC residens och det betyder att jag har vis ökad benägenhet att bilda proppar. vilket en sådan viktökning var extremt skadlig för min del. Apc residensen fick jag veta efteråt, inget de kollar förens det finns orsak/misstanke. Jag behandlades en tid med blodförtunnande. (6 månader) 

nu 7 år senare har Jag börjat med fragmin sprutor efter bekräftad graviditet och ska gå på detta veckor efter förlossningen. för att minimera att jag drabbas igen! 

idag är jag enligt uträkning i vecka 12+0 och ska göra KUB på måndag, livrädd nervös och börjar inbilla mig jag inte är gravid, fast jag känner det mycket väl. Denna graviditeten har jag endast varit öppen med graviditeten till få personer och min familj vilket också gjort att jag gått runt och knipit igen något som är och varit så efterlängtat av mig?. Men snart kommer jag inte vara tyst längre utan förhoppningsvis kunna njuta av att jag ska få barn igen och att jag förhoppningsvis inte mår lika skit som förra graviditeten över övervikt, viktuppgång (har övervikt idag) som skrämmer mig såklart? 

• lyckalee802
    Supersemlan skrev 2024-09-22 05:37:18 följande:
    Hej! Stort grattis till graviditeten! ❤️

Det låter som en jävla resa, jag förstår om du är orolig nu. Det du får tänka är att både du och vården är bättre förberedda den här gången, med sprutorna tex. Jag har en viss ärftlig risk för blodpropp, och kommer behöva ta sprutor efter förlossningen, som förra gången jag gjorde kejsarsnitt. Jag fyllde precis 40. Så vi har en del gemensamt. :)

Var bor du?

Jag bor i västra Götaland vid Vänern , och du? 

Jag försöker tänka positivt och även ska försöka hålla mig viktstabil igenom att ha en dietist inkopplad, träning om den extrema tröttheten ger sig . har du något särskilt skäl till kejsarsnitt? Behöver du göra det igen? Jag har inte gjort snitt utan blev igångsatt och förlöste därefter inom 1 dygn. 

nu har jag bara en kväll natt och förmiddag tills jag får se vad som gömmer sig inom mig. idag har det dragit mycket och inbilning jag känt något när händerna kramat magen😂😅 hehe var definitivt mina egna andetag

jag har en hel tråd o lusa mig igenom , vilken vecka är du i? 

• lyckalee802

Gjorde ultraljud KUB imåndags och fick fina resultat och se  denna lilla filuren ♥️

de har börjat möblera om mer i magen sen dess. 

• lyckalee802
    Anonym (Kanske) skrev 2024-09-25 21:24:19 följande:
    Härligt! Vet du könet? Ser ut som en flicka på den där bilden 🙈

Fick inte veta kön på kuben men brukar få veta om man vill på nästa ultraljud,rutinultraljudet i vårt län. 

hur ser du om de är tjej /kille ? jag är jätte nyfiken och inbillat mig de är en flicka men nu även en pojke så men högst förvirrad nu , spelar mig ingen roll vad det blir. 😁♥️

vi har en dotter sen innan. 

Svar på tråden BF april 2025