Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

BF april 2025

Det kanske finns en anledning till att det inte är så lätt att få ett tidigt ultraljud hos den allmänna vården (de vill väl helst göra det för att utesluta x eller om man haft många mf tidigare) - just för att det är svårt att mäta exakt. De vill väl inte "skrämma upp" gravida, men privata aktörer tjänar ju pengar på gravidas oro och därför gör det inget för dem att felmarginalen är rätt stor. Bara en tanke. Hoppas det går bra för er alla som fått veta att era embryon är mindre än förväntat på vul 🙏

• Anonym (Kanske)
    LSK93 skrev 2024-08-21 18:22:52 följande:

Någon annan som blöder efter sex? Har kommit lite en gång tidigare men denna gång kom det mer. Fortfarande ingen katastrofal mängd och känner mig annars helt ok, inga kramper eller så. Men klart man blir orolig.

Jag gjorde mellan vecka 8 och 14 vid en graviditet, rätt rikligt emellanåt. Allt gick fint ❤️
  • Anonym (Kanske)
    lyckalee802 skrev 2024-09-25 20:24:38 följande:

Gjorde ultraljud KUB imåndags och fick fina resultat och se  denna lilla filuren ♥️

de har börjat möblera om mer i magen sen dess. 

Härligt! Vet du könet? Ser ut som en flicka på den där bilden 🙈
  • Anonym (Kanske)
    lyckalee802 skrev 2024-09-25 22:58:30 följande:

Fick inte veta kön på kuben men brukar få veta om man vill på nästa ultraljud,rutinultraljudet i vårt län. 

hur ser du om de är tjej /kille ? jag är jätte nyfiken och inbillat mig de är en flicka men nu även en pojke så men högst förvirrad nu , spelar mig ingen roll vad det blir. 😁♥️

vi har en dotter sen innan. 

Tydligen så ska det sticka ut nånting vågrätt med kroppen där nere s.a.s. om det är en flicka. Om det är en pojke är det något som ska sticka rakt upp. Men jag är ingen expert. Du får skriva sen när du får reda på vad det är!
Svar på tråden BF april 2025