• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Lugnoro
    LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet

Sladdis, bf 5 april, 3:e barnet 
    Dalkullans, bf 6 april
    EPQ, bf 8 april (troligtvis)
    Lillapandan, bf 8 april (gissning)
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • EPQ

Så roligt att följas åt! 

Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver. 

Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor?? 

• Anonym (Sladdis)
    EPQ skrev 2024-07-30 14:34:45 följande:

Så roligt att följas åt! 

Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver. 

Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor?? 

Skönt att kunna jobba hemifrån. 

Får man inte välja mottagning själv?
    Jag har fått tid i september, få tider i byn jag bor i. Men hon sa att eftersom jag hade två barn innan skippa vi hälsosamtalet (som jag tror att man brukar ha v. 6-8), om detta va ok med mig. Sen ska jag ärligt säga att jag kan inte komma ihåg att man hade ett hälsosamtal och ett möte för inskrivning. Men det är också snart 9 år sen sist så minnet kan svika 🙈
    Så jag har inskrivning v 11 och KUB v 13. Dock fick jag fylla i hälsodeklarationen och ska ta sköldkörtelprov så snart jag kunde.

Kan känna med dig att det känns som många veckor när det är första barnet så hoppas du får tid snabbare ❤️
  • Lillapandan
    LSK93, bf 31 mars

Dalkullans, bf 6 april
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • JustinzeVar

Hej!

När jag plussade gick jag med i Mars-gruppen trots att jag har BF 1 april, för denna grupp hade inte skapats än. Tänkte att det är ju bara en dag ifrån haha. Men nu finns ju faktiskt denna grupp och marsgruppen skrivs det nästan ingenting i så hoppar in i denna ändå så blir det ?rätt?😁 

Lugnoro! Ditt namn minns jag från BIM juli gruppen! Stort Grattis!!

• JustinzeVar
    LSK93, bf 31 mars

Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 6 april
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 

• Lugnoro
    JustinzeVar skrev 2024-07-30 16:51:22 följande:

Hej!

När jag plussade gick jag med i Mars-gruppen trots att jag har BF 1 april, för denna grupp hade inte skapats än. Tänkte att det är ju bara en dag ifrån haha. Men nu finns ju faktiskt denna grupp och marsgruppen skrivs det nästan ingenting i så hoppar in i denna ändå så blir det ?rätt?😁 

Tack så mycket! ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-07-30 16:51:22 följande:

Hej!

Välkommen! Kul att du hittat hit ☺️
    Vi är några stycken från BIM Juli gruppen, tycker det är så kul att vi kan fortsätta att följas åt 🥰
  • Rebecka 714
    JustinzeVar skrev 2024-07-30 16:52:47 följande:
    LSK93, bf 31 mars
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 6 april
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
    Det är mitt femte barn. hur lägger man in de här?:)
  • Anonym (Sladdis)
    LSK93, bf 31 mars

Justinzevar, bf 1 april
    Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Dalkullans, bf 6 april
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
Svar på tråden BF april 2025