• Anonym (007)

Jag hittar inget jobb som jag är bra på!

Jag hittar inget jobb som jag gillar eller är bra på!

Jag har gjort test på AF om vilken jobb som passar mig bäst men det hjälpte inte.

Jag är inte bra på fysiskt jobb.
    Jag är inte bra på att sitta vid kontor/dator.
    Jag gillar inte alltid att sitta i bilen när det är obekvämt väder.
    Jag kan inte gå på utbildning pga inlärningssvårigheter.

Jag kan inte söka jobb pga hård konkurrens och dålig jobb erfarenhet.
    Jag är inte bra på många helt enkelt! 

Hur ska jag kunna försörja mig och har en ljus framtid!?

• Svar på tråden Jag hittar inget jobb som jag är bra på!
  • Tow2Mater
    Anonym (007) skrev 2024-07-29 23:32:07 följande:
    Jag gillar inte att stressa!
    Tror du verkligen alla andra gillar att stressa? De flesta jobb har stressfulla moment. En del färre, andra mer - men ett stressfritt jobb som ger lön kan du nog inte hitta idag. Man får lära sig hantera stress.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (007)
    Tow2Mater skrev 2024-07-30 00:56:26 följande:
    Tror du verkligen alla andra gillar att stressa? De flesta jobb har stressfulla moment. En del färre, andra mer - men ett stressfritt jobb som ger lön kan du nog inte hitta idag. Man får lära sig hantera stress.
    Jag mår inte alls bra att jobba fysiskt!
  • Anonym (007)
    Anonym (Ehm?) skrev 2024-07-29 22:04:37 följande:

Hur många olika jobb har du provat och hur länge höll du ut på varje ställe?

Jag har i min ungdom jobbat med att sälja reservdelar till bilar. Jag kunde inte ett smack om bilar, eller ens hur man tog betalt i en kassa, när jag började. Men det fanns kataloger att slå i och kollegor att fråga, och jag lärde mig massor. 

Jag har inlärningssvårigheter!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ehm?)
    Anonym (007) skrev 2024-07-30 17:05:03 följande:
    Jag har inlärningssvårigheter!
    Ok, men hur många olika jobb har du provat och hur länge höll du ut?

Alla jobb kräver att man lär sig något nytt. Det kommer man inte undan. Ingen är världsbäst första dagen på jobbet. Inte en de som jobbat i samma bransch i många år, för olika arbetsgivare gör saker lite olika. 
  • Anonym (007)
    Anonym (Ehm?) skrev 2024-07-30 17:34:11 följande:
    Ok, men hur många olika jobb har du provat och hur länge höll du ut?

Alla jobb kräver att man lär sig något nytt. Det kommer man inte undan. Ingen är världsbäst första dagen på jobbet. Inte en de som jobbat i samma bransch i många år, för olika arbetsgivare gör saker lite olika. 
    Jag kan lära mig vissa nytt men inte allt.
  • Anonym (Herakles)

Sluta fokusera på allt du inte kan. Något kan du säkert så det är bara att satsa. Blir det inte bra kan du alltid byta men se till att jobba på samma plats i minst ett år. Inga ursäkter. Du kommer se att det kommer ge dig den skjuts du behöver.

• Anonym (P)

Det låter som att du/din arbetsgivare borde ha rätt till lönebidrag. Har det utretts? 

• Anonym (Af)

Första steget är att aldrig mera sätta sin fot på arbetsförmedlingen.

Det andra är att inse att ungefär 2/3 delar av befolkningen faktiskt varken gillar eller trivs särskillt bra på sitt jobb 
    Det är tråkigt och oinspirerande och man är tvingad att göra och stå ut med en massa saker men eg inte trivs med.

Steg tre är att tänka lite som Pippi jag har aldrig spelat trumpet så det skall nog gå bra...
    Alltså sluta tro att man inte kan lära sig, det mesta är jobbigt och svårt i 24 timmar till en vecka sen undrar man vad det var som var så svårt.

Men man måste också bli lite av en ja sägare. 

Och det gör inte så mycket om man är dålig på sitt jobb faktum är att 1/3 del faktiskt är urusla på sitt jobb och eg bara får vara kvar för att det är för jobbigt att ge folk sparken...

Svar på tråden Jag hittar inget jobb som jag är bra på!