• Peter1975

Sjukaste sakerna ni har gjort

Hej på er! Jag tänkte att vi skapar en tråd om de gånger man har släppt sina hämningar och bara gjort vad som än fallit en in. Jag kan börja så får ni gärna kommentera och fortsätta berätta om sjuka saker ni har gjort. Försök att slå mig!

En gång så gick jag på torget i min stad jag bor i och jag vet inte vad som flög i mig men jag fick en idé om att gå på alla 4. Jag kunde inte få denna tanke ur mitt huvud och kände ett tvång att jag var tvungen att gå på alla 4 hela min vistelse, samt hela vägen hem. Jag hade som mål att köpa skruv så jag kröp på alla 4, in på Claes Ohlson och kröp omkring där för att leta skruv. Jag försökte se mig för så gott det gick men det var svårt att ha översikt medan man kröp. Jag fick också en tanke om att greppa tag i folks ben så det gjorde jag på två män inne på Claes Ohlson. Men det var löst och sen gick jag vidare. Det var svårt att betala så de fick ta ned kortläsaren till mig på golvnivå. Min vanligtvis 15 minuter hemgång gick nu på säkert 1 timme då jag var tvungen att ta många pauser och så hade jag ont. Jag kom hem och var tvungen att lägga ispåse på mina händer då de var röda och svullna. 

En annan gång så hade jag köpt pussel, också denna gång på torget, jag kände mig sen tvungen att lösa den på plats så jag kröp till närmsta buske, tog av mig min t-shirt och satt där på huk och satte alla 1000 bitar. Det tog hela dagen då underlaget var dåligt samt så var det mörkt där inne. 

Lite tokigheter ändå. Er tur!

• Svar på tråden Sjukaste sakerna ni har gjort
  • Peter1975

Svar på ser första du skrev: Jag förstår vad du menar men om man ska tänka utifrån ett nöjesperspektiv så vore filmer och serier tråkiga utan karaktärer som bryter mot normer och moral. 

Som svar på det andra: Jag vet inte vilka regler jag bryter mot och jag uppskattar inte att du kallar mig intellektuellt eftersatt. På internet som man ändå kan vara hyfsat anonym så måste man väl ändå känna tryggheten att kunna våga berätta sådant man kanske inte berättar till folk privat. Tack för ordet! 

• Anonym (Abc)

Jag skaffade gymkort.

Tråden kan låsas!

• Anonym (v)
    Peter1975 skrev 2024-07-28 23:10:39 följande:

Svar på ser första du skrev: Jag förstår vad du menar men om man ska tänka utifrån ett nöjesperspektiv så vore filmer och serier tråkiga utan karaktärer som bryter mot normer och moral. 

Som svar på det andra: Jag vet inte vilka regler jag bryter mot och jag uppskattar inte att du kallar mig intellektuellt eftersatt. På internet som man ändå kan vara hyfsat anonym så måste man väl ändå känna tryggheten att kunna våga berätta sådant man kanske inte berättar till folk privat. Tack för ordet! 

Fast poängen var ju att man brukar heja på den filmkaraktär som står för det goda och vettiga, hjälten eller hjältinnan. Boven kan vara underhållande (fast oftast inte) men det är ju ingen man gillar eller respekterar. Mikael Persbrandts "kn*llsugne" snuskhummer var ju bara sååå patetisk att man ville sjunka genom jorden. 

Jag menade inte att just du skulle vara korkad, bara att folk hade uppfattat dig så om du verkligen skulle ägna dig åt sånt knäppt beteende. Men jag tror fortfarande att du hittar på alltsammans. Varför vet jag inte.

Funkar inte citeringsknappen för dig eller är du bara feg?  
  • Peter1975

Okej, då förstår jag ! Grejen är att jag inte gör det för att få reaktioner. Jag gör det för att jag känner att jag måste, annars blir jag tokig eller så kommer något dåligt att hända. Ingenting är påhittat men du får absolut tro vad du vill. Och anledningen till att jag inte citerar är för att det blir för många upprepningar i tråden vilket förstör den enligt mig, har ingenting med feghet att göra. Vill du dela med dig om någonting sjukt eller roligt du har gjort? Tanken med tråden var att bjuda på sig själv och bidra till någonting positivt 😊

• Anonym (v)
    Peter1975 skrev 2024-07-28 23:22:14 följande:

Okej, då förstår jag ! Grejen är att jag inte gör det för att få reaktioner. Jag gör det för att jag känner att jag måste, annars blir jag tokig eller så kommer något dåligt att hända. Ingenting är påhittat men du får absolut tro vad du vill. Och anledningen till att jag inte citerar är för att det blir för många upprepningar i tråden vilket förstör den enligt mig, har ingenting med feghet att göra. Vill du dela med dig om någonting sjukt eller roligt du har gjort? Tanken med tråden var att bjuda på sig själv och bidra till någonting positivt 😊

Men då har du ju ett tvångsbeteende? Sånt är inget att skämta om utan mer något du bör söka hjälp och terapi för omgående. Eller gör du redan detta kanske?

Har redan berättat om mina misstag. Jag har också gett fingret åt bilister och hytt med näven åt busschaufförer ett par gånger. Men det har mer med ilska att göra och för att de betedde sig illa mot mig först. 
  • Anonym

Jag har pruttat i en affär eller på trottoaren

• Peter1975
    Anonym (v) skrev 2024-07-28 23:26:02 följande:
    Men då har du ju ett tvångsbeteende? Sånt är inget att skämta om utan mer något du bör söka hjälp och terapi för omgående. Eller gör du redan detta kanske?

Har redan berättat om mina misstag. Jag har också gett fingret åt bilister och hytt med näven åt busschaufförer ett par gånger. Men det har mer med ilska att göra och för att de betedde sig illa mot mig först. 
    Nejdå! Jag tror att skillnaden mellan dig och mig är hårfin. Nu vet jag inte om ditt långfinger som kom upp bara "hände" eller ifall du kände dig tvungen. I mitt fall när jag pekar finger åt folk så har det oftast ingen orsak, utan jag tänker att om jag inte pekar finger åt denna person just nu så kommer jag att halka och bryta ett ben t ex. Och kan tänka mig att när du hytter med näven så blir du själv förvånad över din reaktion sen, och får dig ett gott skratt. 

En gång när jag gick på stan så såg jag en hundbajs och jag visste att jag inte ville kliva i det så jag försökte gå bort, men samtidigt så såg jag hur mina fötter siktade in sig på hundbajset och lik förbannat så blev det kladdigt under fötterna så då fick jag klampa omkring där med bajs under skorna haha. Vet inte om du kan relatera till det, kul historia iallafall 
  • Peter1975

Det har också hänt att det gått lite över arbetet också. Jag har tagit med mig fisk till jobbet (inte för att äta, jag hade en annan matlåda med mig) för att jag kände mig tvungen att micra den. Det blev inte populärt men ingen visste att det var jag 😊 jag har också mailat kedjebrev till chefen fast jag visste att det inte var lämpligt. Jag får sådana tvång att skicka vidare dessa kedjebrev och denna gång kände jag att chefen var den enda person jag var tvungen att skicka till. Jag fick aldrig någon respons 😞 

• Anonym (5)

Att jag har tackat nej till sjukrersättning, när jag har levt på aktivitetsersättning hela 20-års åldern. För att jag ska plugga. Jag vet, helgalet. 

• Anonym (v)
    Peter1975 skrev 2024-07-28 23:36:19 följande:
    Nejdå! Jag tror att skillnaden mellan dig och mig är hårfin. Nu vet jag inte om ditt långfinger som kom upp bara "hände" eller ifall du kände dig tvungen. I mitt fall när jag pekar finger åt folk så har det oftast ingen orsak, utan jag tänker att om jag inte pekar finger åt denna person just nu så kommer jag att halka och bryta ett ben t ex. Och kan tänka mig att när du hytter med näven så blir du själv förvånad över din reaktion sen, och får dig ett gott skratt. 

En gång när jag gick på stan så såg jag en hundbajs och jag visste att jag inte ville kliva i det så jag försökte gå bort, men samtidigt så såg jag hur mina fötter siktade in sig på hundbajset och lik förbannat så blev det kladdigt under fötterna så då fick jag klampa omkring där med bajs under skorna haha. Vet inte om du kan relatera till det, kul historia iallafall 
    Det tror inte jag. Du låter mer som min raka motsats och jag uppskattar inte folk som för sig med pellejönsande och clownerier. Tror därför att jag sätter punkt här för egen del. Du får rikta ditt trollande åt någon som finner det roande. 

Och nej, fula handgester är inget som gör mig glad, snarare tvärtom. Ilskan äter upp en inifrån och kan ses som en björn jag hellre låter slumra vidare. För ens egen sinnesfrids skull. 
  • Anonym

För det första är du den enda som tycker att du är det allra minsta rolig eller att någon alls av dina idéer är en ?kul historia?. Precis som varje gång du ska berätta om hur du ?bjussar på dig själv?. Det är inte ens för att det är sjuka saker heller utan bara för att de är ansträngda, besvärande, tillgjorda och allmänt stel-dåliga. Kass, helt enkelt.

För det andra så har du fel i allt du skriver. Det sjukaste du gjort är att kalla sörjan Vuxna människor för en ?bra film?.

Varsågod, kör ditt Negativ-människa-som-inte-bjussar-när-det-behövs-standard-kort.

• Peter1975

Ja. Jag tänker faktiskt dra det kortet..att om man inte har någonting positivt att bidra med så bör man låta bli. Man kan faktiskt vara delaktig i ett forum utan att vara otrevlig och komma med påhopp. 

• Anonym
    Peter1975 skrev 2024-07-29 00:13:03 följande:

Ja. Jag tänker faktiskt dra det kortet..att om man inte har någonting positivt att bidra med så bör man låta bli. Man kan faktiskt vara delaktig i ett forum utan att vara otrevlig och komma med påhopp. 

Det är det ingen som gjort. Fakta är fakta.

Hur brukar dina trådar mottas?
  • Anonym (v)
    Anonym skrev 2024-07-29 00:16:53 följande:
    Det är det ingen som gjort. Fakta är fakta.

Hur brukar dina trådar mottas?
    Han hittar på och har inte gjort något av de där busen som beskrivits. Endast förnamnet är han uppriktig med. Resten rör sig om önskedrömmar. Inget att ta på allvar.
  • Anonym
    Anonym (v) skrev 2024-07-29 00:19:20 följande:
    Han hittar på och har inte gjort något av de där busen som beskrivits. Endast förnamnet är han uppriktig med. Resten rör sig om önskedrömmar. Inget att ta på allvar.
    Så är det nu han som är L?!
  • Anonym (())
    Anonym skrev 2024-07-31 02:43:25 följande:
    Så är det nu han som är L?!
    Vad pratar ni om? 

Om L står för loser så ja, förmodligen.
Svar på tråden Sjukaste sakerna ni har gjort