Inlägg från: Anonym (Lilltå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilltå)

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Hej ts! Igenkänning på att falla för kollega. i vårt fall stannade vi upp innan det gick längre. Bekräftelse, blickar, spänning fick räcka. Det finns ff där och skvalpar runt men kommer inte att tas längre. Hade jag varit singel hade jag pressat på mer och antagligen satt honom i en tuff situation. 

Din kollega har barn som alla snart har flyttat ut ? Du har inga barn att förhålla dig till ? Är du yngre? Ser du barn med honom i framtiden ? vill han ha fler ? 

om han är i en långvarig relation 20+ år och en yngre kollega börjar besvara hans blickar skulle nog 90% av alla män falla och ta chansen iaf till otrohet men sen att gå vidare blir ju frågan om man vågar gå från den invanda trygga till det nya osäkra. Här blir ju frågan också om frun vill ha honom kvar. Tydligen vet även barnens pappas snedsteg. Kanske det inte går att rädda ens om han skulle vilja försöka.  Och då kommer han ju till dig oavsett. Vill du ha honom då ? 

Det egna äktenskapet går på sparlåga, sexlivet är slentrian man har roddat barnfamiljen Ab i många år. Han har en fin familj kanske men ingen glöd längre. Att få uppleva nåt nytt  med en ny kan vara oemotståndligt för honom. Så klart kommer en vardag även för er men den kan ju bli bra, så kanske sätter han punkt för ett dött äktenskap och unnar sig att gå vidare. Med dig. Inte första gången en sån här sak sker iså fall.

snälla uppdatera hur det går för er. Förstår att det är tufft att ha is i magen och inte veta vad som sker. I mina öron låter det dock som att hans äktenskap långsamt rör sig mot sitt slut. 

• Anonym (Lilltå)

Ts finns du kvar ? hur går dina tankar efter responsen som du fått här ? 

kan det vara så att mannen ifråga nu när allt förtroende har körts i botten där på hemmaplan med frun aka mamman till hans barn vars förtroende han å det grövsta svikit, barn som närmar sig vuxen ålder som uppenbarligen vet om allt och mest troligt hatar på sin pappa nu.. detta lär ju ta tid att reparera om det ens är görligt och de lär ju inte direkt älska dig heller, eller vad tänker du ? vill hans familj ens ha kvar honom? De kanske redan bett honom dra åt helvete och detta kan ju ha ändrat hela spelplanen ?  Hans ångest gör att han med alla medel försöker rädda vad som räddas kan i spillrorna av sin familj ? Om det är försent ? Frun kastar ut honom som den loser och bedragare han är, hur ska hon nånsin kunna känna tillit igen ? Mest troligt åker han ju ut tänker jag. Hade aldrig själv accepterat detta, han hade åkt ut med huvet före. vill du då ff ha honom ? Hur kommer er relation bli när den ska byggas i askan av hans familj ? 

vill inte döma men du får ett krossat hjärta, det läker du går vidare. eller så får ni varandra men hur lycklig kan man bli när hela ens familj blev offrad på köpet ? Hur han än gör förlorar han ? 

• Anonym (Lilltå)
    Forvirrad28 skrev 2024-07-30 22:03:07 följande:

Kvar är jag och jag läser allt. Vissa har kommit med mera inblick än andra. Jag vill ha honom och jag tror på en framtid tillsammans. Jag vet även att frun vill ha honom kvar, men som jag skrev så skulle jag vilja ha en inblick från någon som varit i liknande situation. Vi kommer inte skaffa gemensamma barn då ingen av oss är intresserad av det. Kommer även inte försöka ta någon mammaroll till hans barn då de är alldeles för stora för en sådan konstellation. 

Jag har sett ett par andra trådar här som är äldre där de har varit några personer som verkar ha varit med om liknande, både då i rollen som mannen men även min egna roll. Förhoppningsvis så kanske någon sådan också hittar hit och kan ge lite råd.

Moraliskt vet jag att inget av det här är rätt och jag ursäktar inte vårat beteende. Och jag kommer nog skriva om hur allt går och hur vår eventuella fortsatta relation kommer utvecklas.

Bra att du inte ens tänker tanken att ta en mamma roll till hans barn, de har en mamma och henne lär de nog ta parti för och värna om i allt detta. De svetsas ju ihop ännu mer av det här. det är mycket osannolikt att du blir accepterad på de grundvalar som din och denne mans nya relation ska byggas på. Är din ålder betydande yngre än denne man ? 
    Hur kommer det sig att er affär pågick så länge utan att han tog nästa steg per egen maskin sas och hur tänker du kring det ?  Att han inte tagit steget att stå upp för er relation ärligt tidigare utan att det sker via dotters avslöjande? Ringer ju lite varningsklockor eller ? Får en att tänka att han kanske aldrig skulle ha tagit steget på eget initiativ öht dvs fortsatt ha sin familj där och den härligt förbjudna spännande relationen med härlig bekräftelse och sex vid sidan av med dig ? Nu ligger hans familj i ena vågskålen och en ny osäker relation med dig den nya kvinna i den andra. 

jag har sett många gå skilda vägar när barnen blivit äldre.. dock mycket sällan på mannens initiativ. Män lämnar när sexlivet med frun är i en svacka och nån annan släpper till somi ert fall. Det känns lite typiskt män.. är du verkligen säker på att du vill honom ? 

ibland är det kanske det bästaför alla parter om skilsmässa sker men här görs det på ett väldigt dramatiskt sätt som riskerar långvariga sår mellan mannen och hans barn, vilket riskerar att spilla över i er relation när vardagen knackar på. Jag hade innerst inne haft svårt att känna respekt för en sån här man även om relationen inleds i passion. Hoppas det blir bra för er alla och uppdatera gärna hur det går. Vem vet när allt lägger sig kanske det kommer något gott ur hela situationen och ett olyckligt äktenskap har fått hjälp på traven att komma till ett avslut. 

• Anonym (Lilltå)

T hur har det gått med allt ?  Blev det skilsmässa för mannen du en tid haft en relation med och kommer ni nu vidare med varandra ? 

• Anonym (Lilltå)
    Anonym (....) skrev 2024-09-13 10:55:47 följande:
    Nu går det ju inte mera, när hans fru vet om det. Men under de månader som hon INTE visste om det, så var det väl inte konstigt att mannen ville lära känna TS ordentligt först, innan han bestämde sig? Man slänger ju inte bort ett långt äktenskap och en kärnfamilj för en tillfällig flirt - som man kanske blir jättebesviken på en kort tid senare, när man ser vad som finns under den sminkade fasaden. Både bokstavligt och bildligt, man visar ju sina bästa sidor i början av ett förhållande, sedan blir man mer och mer sig själv igen. 

Nej men självklart är det mer rimligt att mannen för både älskarinna samt frugan med barn bakom ljuset och kör ett dubbelspel en lägre tid så han riktigt hinner känna in vad som bäst passar honom. På alla bekostnad. Alla parter svikna. 
    i detta fall finns ingen vinnare. Han har svikit alla. 

• Anonym (Lilltå)
    Anonym (tänk till ordentligt) skrev 2024-09-22 10:00:33 följande:

Givetvis kan man träffa någon medans man är gift/sambo och har barn och bli förälskad och bryta upp och sen ha ett bra långt förhållande med den nya.

Däremot när man tvekar och tiden går och man inte lämnar utan fortsätter att leva dubbelliv och man separerar först när frun eller mannen upptäcker otroheten och det är frun eller mannen som tar initiativ till separationen och då vänder sig till den man har varit otrogen med och då vill ha ett förhållande är risken stor att det nya förhållandet inte håller eftersom man inte valde det utan man gjorde så eftersom frun/mannen valde separation, först då går man vidare med sin älskarinna/älskare.

Det kan gå utmärkt för er men han tvekade så tiden får utvisa.

Vet barnen om dig? barn brukar bli ledsna när föräldrar separerar, är det en som varit otrogen tar dom oftast den andre förälderns parti, i alla fall i början.
    Men mer att dom om dom är äldre kan ge den nya kvinnan/mannen skulden för att deras föräldrar separerat, det är självklart inte bara den nya som har skulden
    för det men barn tänker inte logiskt och pappa är deras pappa medans den nya är en utomstående och lättare att ge skulden.

Dom kan tycka om dig eller så blir det problem med barnen som inte kommer att gilla dig som pappa varit otrogen med mot mamman.
    Det är inte rättvist men ofta blir det så och då jobbigt för mannen.
    Självklart ska barn kunna acceptera förälders val av kärlek men när otrohet varit med i bilden får man räkna med att barnen kan ha svårt att acceptera den nya.

Tiden får utvisa men bra att ni går i terapi.

Det var tonårs dotter som avslöjade förhållandet mellan pappa och ts via pappas mobil telefon.. mamman ville initialt behålla mannen ? måste därmed vara tidernas första tonåring som så här chantilt låter pappa gå iväg till sitt nya härliga liv med nya kvinnan han fört mamman bakom ljuset med. Allt är fågelkvitter och alla är vänner. 

Eller så var det så att frugan faktiskt kickade ut honom. Förhållandet är dött sen länge och ts blev en katalysator för något som varit dött sen länge kanske. Mamma och dotter har pratat igenom att låta pappan/ mannen gå för hans välbefinnandes skull. Vi vet ju inte hur jävla dåligt skick han är i efter allt detta. 

nej detta är ingen walk in the park för någon. Och låter som exfru är vinnaren i allt detta. brukar oftast vara så, hon går vidare mer renhårigt till en ny relation såsmåningom. så kan bedragarna se hur det blev där på andra sidan när vardagen kom och knackade på. Lycka till ! 

• Anonym (Lilltå)
    Forvirrad28 skrev 2024-09-22 08:52:17 följande:

Liten uppdatering.

Allt har gått så bra som man kunnat hoppas på. Skilsmässan går framåt med allt vad de innebär, husförsäljning osv. Han har fortsatt sin terapi och vi har även börjat gå gemensamt för att reparera det som gått sönder i vår relation. Vi har en plan för hur vi ska ta oss framåt och vidare tillsamman, men det kommer ta tid. 

Jag är otroligt glad för att vi satsar på varandra och vågar göra allt detta. Vi har en lång väg kvar innan allt har fallit på plats men vi älskar varandra och det kommer hjälpa oss igenom det mesta. Det har varit allt annat än enkelt och många tårar från oss båda. Vad som aldrig förändrats är dock hur vi har kämpat oss fast vid varandra. 

Hans relation med barnen är lika bra som den varit innan. Absolut blev de ledsna av hela situationen men som yngsta dottern sa till honom ?Jag kommer ju alltid älska dig och vilja ha dig i mitt liv, du är ju min pappa?. 

På mitt initiativ kommer vi inte flytta ihop inom loppet av minst ett år. Planen är att låta allt landa och att han får in rutinerna i vad som nu blir hans nya vardag. Likväl kommer introduktionen och umgänget mellan mig och barnen vara på paus tills timingen känns rätt.

Att ha en otrohetsaffär är fel ja, man sårar väldigt många personer genom det. Vilket inte är rättvist till de personer som blir drabbade. Det är bättre att lämna när man känner att relationen är helt död och det inte finns något mer att jobba på. Men till den personen som finner sig mott uppe i det iallafall, som kanske känner igen sig i min historia så kan jag bara säga lita på din magkänsla. Precis som med alla relationer så väljer man att vara sårbar och riskera allt, din magkänsla kommer hjälpa dig med hur stor sannolikheten är att du just råkar ut för det.

Vem vet om vi håller för alltid eller bara ett år, men jag väljer att satsa och jag hoppas att vi är varandras stora kärlek i livet. 

NI två går i terapi för att laga vad som gått sönder i ER relation ? 

Jag trodde det var hans äktenskap som gick i graven här, men ni börjar er relation med terapi för något er emellan är redan sönder ? 

Man får känslan av att hans ågren är total här. Om inte tonårs dotter hittat era sms så hade han inte suttit i denna härva. Frugan slängde ut honom. Karma is the shit. 

• Anonym (Lilltå)
    Anonym (what) skrev 2024-09-22 16:01:37 följande:
    Men vardagen kommer inte knacka på hos exfrun? Vad menas? Skaffar hon en ny relation kommer de också få en vardag att tampas med.

Vardag kommer för alla för eller senare såklart. Jag menar bara att det blir mycket mer bitterhet i hela situationen när en relation inleds på dessa grunder. Att det skulle råda samsyn och god stämning mellan rådande parter barn och otrogen förälder så ska jag äta upp min gamla hatt. Månader av otrohet, smussel bakom lyckta dörrar på jobbet, tonårsbarn avslöjar pappas smusslande, han hade ju inte själv outat detta där hemma utan barnen kom på honom kan det värre bli ? Ska man ljuga och bedra kanske man ska säkerställa att inte barnen upptäckter pappas låga beteende ? I askan av dessa fakta ska nu ts och den otrogne bygga sin relation. De ser varandra garanterat redan nu i en helt annan dager än när de kucklilurade i vilorummet på jobbet efter arbetstid. Därav lär vardagen bli tuff. Hela spelplanen har ritats om. 

Många frågor är ju obesvarade, hade mannen ens för avsikt att avsluta sitt äktenskap, väldigt många män kör dubbelt men går till familjen när det kommer till ett konkret val,  rätt eller fel. Det kanske den otrogne försökte med här också men där stängde frugan dörren ? Hur blir detta i denna nya relation när vardag knackar på. 

Mannen kan ju t.o.m. börja känna förakt för kvinnan han vänsterprasslat med som han i sin omognad kan skuldbelägga för sitt äktenskaps ruin, nör vardag knackar på och han tänker med hela sin lekamen och inte bara med det han har mellan benen som fick tala där i konferensrummet. nu ska han hålla måttet i ny vardag.. förstår du då ? 
    ingen i världen ska få mig att tro att denna tonårs dotter känner förtroende för sin pappa i detta efterspel som ts försöker göra gällande. Så jag menar att just nu råder totalt kaos i hela systemet och i kölvattnet av detta ska ts och hennes käresta ta ny kurs i livet. De går redan i terapi.därav tanken att vardagen för dessa två turtur duvor inte kommer att bli så lätt. Förstår du då hur jag menar ? 

även om exfru nu är väldigt sviken ledsen känner att livet är över så kan det ju dyka upp nån för henne också förr eller senare. Och om det inte sker under otrohetens flagg så menar jag om det tar en ärlig början, att hon får känna sig uppskattad och värdesatt av en ny man efter sveket så har relationen en bättre grund att stå på långsiktigt  även när den grå Vardagen knackar på men det är bara så jag tänker.

Självklart inte sagt att ts och den otrogne inte skulle kunna få det bra när allt landar. Men om min pappa betett sig så här när jag var i tonåren eller detta varit min man, skadan och tillit  hade varit monumental. För mig oförlåtligt för alla framtid. Men det är mycket man inte vet här om den splittrade familjens situation. Om misären varit total därhemma kanske skilsmässa kommer som en välsignelse för alla parter. vem vet. 

Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?