• Anonym (Tyvärr)

Får inte träffa dottern

Hon är så pass gammal att man tyvärr inte kan göra så mycket... Man kan inte påtvinga umgänge om hon inte vill. Fortsätt bjuda in och vara positiv, kommentera aldrig om hon ställer in eller säger nej.

• Anonym (Tyvärr)
    jag84 skrev 2024-08-02 10:13:59 följande:
    Såklart inte! Men när hon själv ringer och säger att hon gärna vill ses och vara med. Messar också min nya på eget initiativ och säger att hon vill ses. Men när det väl ska ske så ställer hon in...
    Ja, då får du inför henne ta det med en klackspark, säg att det är helt ok, att hon alltid är välkommen osv. Sedan får du ta den sorgen separat.

Förstår att det är tufft, men det bästa du kan göra är att bara visa positivitet och ingen bitterhet.
  • Anonym (Tyvärr)
    jag84 skrev 2024-08-02 10:27:20 följande:
    Möjligt. 
    Men när det är kalas eller när hon ska få något, då duger man. Födelsedag, Liseberg osv...
    Släpp den där bitterheten. Det låter på dig som att hon utnyttjar dig och barn tänker inte på samma sätt som vuxna i de där fallen. Självklart vill hon göra roliga saker med dig. Så där är väldigt många barn, även om de bor med sina föräldrar.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-08-02 10:30:27 följande:
    Släpp den där bitterheten. Det låter på dig som att hon utnyttjar dig och barn tänker inte på samma sätt som vuxna i de där fallen. Självklart vill hon göra roliga saker med dig. Så där är väldigt många barn, även om de bor med sina föräldrar.
    Det var väl inte poängen heller? Det är en sak att vara ledsen, en annan att ta på offerkoftan att man bara duger till det roliga. Och du "vet" ju redan varför hon inte vill umgås. Hon är ju hjärntvättad av mamman och oroar sig för hennes mående.
Svar på tråden Får inte träffa dottern